2010-02-13

Hmm?

Igårkväll gick jag o la mig med halsont o vaknade med ännu mera halsont. Lite djupt sittande hosta men inte så det besvärar som det gör på barnen. Kill i öronen är ett klassiskt tecken. 38 i feber. Så nu kurrerar jag mig som bara den för ikväll ska Anders o jag på fest. Barnen ska sova hos farmor o Lasse.
Alicia har haft en jobbig natt, svårt o komma till ro o sen jätte ont i sitt en öra. Lite alvedon o så sutt på en godisbit så va allt bra. Vaknade med fortsatt ont i örat så vi ringde jourläkarcentralen. Dom hade slutat medicinera enstaka öroninflamationer, så smärtstillande o näsdroppar va ordinationen. Jag har änn inte bestämt mig för vad jag tycker om detta. Bra eller dåligt. Hmm??

Sitter o kollar på OS invigningen och in kommer en trupp från Georgien, dom hade ett sorgeband på sin fana, det visade sig att en i deras trupp omkom igår under ett träningspass. Snacka bisarr situation. Några timmer efter sin vän o kollegas dödsolycka så ska man ställa upp och vara "glad" på en OS invigning. Jobbigt. Att prestera sitt yttersta när man bär på en stor sorg. Phu!

Inga kommentarer: