2010-02-15

Måndag

Idag åkte barnen till dagis. Dom sprang ut i hallen och klädde på sig. O när vi kom till dagis sprang dom hela vägen in och Elias ställde sig hos Tove o bara kramade henne. Det är så skönt att ha ett dagis där barnen mår bra av att vara på och att dom stormtrivs.
Själv har jag legat på soffan nu på förmiddagen och kurrerat mig. Jag tror (just nu iallafall) att jag har genomlidigt den jobbigaste natten. Det gör inte lika nt o svälja idag o väsningarna från bröstet har slutat.

Idag är det fika på dagis, jag tror att dom skulle baka semlor.

15.30
Vilken måndag det har varit. Efter att jag kört barnen till dagis så körde jag runt Munges o köpte ett gott bröd. Åkte hem och gjorde jättegoda smörgåsart o en god kopp te. Därefter tog jag fram baljan och fixade ett fotbad, gjorde en hårinpackning och la en ansiktsmask. Tände lite ljus o bara mös i min ensamhet.
Strax innan jag skulle åka till dagis kom rörmokaren och kopplade in golvvärmen till hallen och sen åkte jag och fikade jättegoda semlor med masanklegg istället för mandelmassa. Oj så gott det va. Mycket godare tycker jag. Så det ska jag göra i fortsättningen.
Ikväll ska vi försöka foga golvet ute i hallen, morfar kommer ikväll så han kan passa barnen.

Inga kommentarer: