2010-02-04

Snögrotta

Idag när vi kom hem från dagis så gick vi ut hela familjen och byggde klart våran snökoja. Medans Anders o barnen grävde ur kojan passade jag på att skotta på infarten. Fasen vad tungt det är. Men det ger bra motion, så man får se det possitivt.

När kojan va klar så invigde vi den med varm choklas och bullar, tände en lykta och Anders läste en saga. Precis som Anders pappa gjorde för han o hans syskon när han va liten. Ikväll om barnen orkar så ska dom gå ut igen och läsa godnattsagan där ute och då är det alldeles mörkt o mysigt. Men vi får se hur det blir med det för barnen är just nu så trötta så trötta så dom orkar knappt inte vara vakna.
19:00
Det blev ingen saga ute i grottan. Två jättetrötta barn orkade knappt hålla ögonen öppna innan kvällsmaten. Så det fick bli en "mutdusch" o "mutkvällsmat" med scones. Kl är snart 19 o barnen ligger redan i säng. Det va inte bara det som va avgörande för i skymmning så blev det rejält kallt. Det gick från 0:an till -9 på 2 timmar. Det blev en så cool kyldimma. Jag har aldrig sett något sådant tidigare. Tog ett gäng kort men just nu hittar jag inte kameran så jag lägger ut en bild när jag hittar den igen. Luften delade sig i två skift o det ena skiftet va "som vanligt" o det andra skiftet va små små iskristaller.
Detta fenomen är tyvärr världsfarligt för nu har det blöta som låg på vägarna frysigt igen o det är en skridskobana ute på vägarna. SÅ alla som är ute o kör, kör försiktigt.
Nu ska jag om en stund, när barnen har somnat gå upp till grannen, vi ska småprata lite. På lördag flyttar dom.

1 kommentar:

Unknown sa...

Snygg snökoja, fatta snö ni har =)
Har med skottat idag, det känns redan.
Men som sagt, hitta det positiva..träning!!
Låter mysigt med bokläsning på sena kvällen få läsa senare om det orkade..kram