2010-02-11

Pust

Idag började dagen inte bra. Alicia har gnällt o gråtit sedan kl 6 i morse. När vi steg upp så ringde jag Barnakuten igen för hon bara slänge sig på golvet o skrek hur ont hon hade i magen. Elias hade vaknat på fel sida och hittar inte sin favonapp, den gröna. Han skrek o skrek o skrek. Sen så i allt detta såg jag att lampan till pannan lös så den hade stannat igen. Det blev lite mycket för mig där så jag ringde hem Anders. Kanske inte låter som hela världen men det va det just då.
Eftersom jag ringde barnakuten igen så tempade jag Alicia o hon va nere på 38,5. Skönt tänkte jag då har det vänt. Men under dagen så märkte vi att hon blev sämre. O vips så va hon uppe på 39.4 igen. Elias verkar må bättre. Han känns rastlös o hittar på hyss.

Nu har jag gjort potatis och kasslergratäng som ska in en stund i ugnen. Anders ska på styrelsemöte ikväll o jag hade igentligen ett möte oxå men får ställa in.

1 kommentar:

Unknown sa...

När jag hade ont i magen som liten, vilket var ofta.
Så jag lider med henne, så gav mormor mig alltid lite kamonillte eller slavia te ( vet jag inte om det sist nämda) går att få tag på.
Det lugnar ner oroliga magar och är lite rogivande.
Hoppas att magknipet ger med sig, lilla skrållan.
Vet hur jävla ont det gör att ha ont i magen, krya på er kram