2008-12-23

Dan före dan...

Nu börjar kvällen ro lägga sig. Den här stunden är alltid så skön tycker jag. Hela världen går ner i varv och alla blir glada. All juklappsstress och matinköpsstress är som bortblåsta. Skönt.

Nu har vi slagit in de sista julklapparna, och ett barn av två sover redan. Inom 15 minuter sover två... Då ska Anders och jag sätta oss en stund, ta lite glögg coh bara njuta av tystnaden o lugnet. För imorron så börjar julaftonsstimmet. Vi åker ut till Elofstorp på förmiddagen o så ska vi fira julafton med Anders familj. Vi går till Tomteberget och vinkar till tomtarna som jobbar där. Hoppas vi får se dom i år igen. Förra året såg vi dom jätte tydligt, oj så spännande det va. När vi kommer tillbaka där ifrån så blir det mat kan jag tänka mig, sen lite Kalle och sen....kommer Tomten. Om alla har varit snälla. Jag har varit det iallafall...;)


På juldagen packar vi in familjen och åker till Onsala och fira jul med min familj. I år är vi hos C-J och Katti. Det ska bli kul. Mamma, pappa och C-O åker upp redan idag.


Innan idag så jobbade jag lite. Mellan 10-14. Det va ett lagom pass o dessutom hann man med allt som skulle göra idag. Jag fick en julklapp o en stor choklasask av Uffe och Ilona och vi gav dom 2 flaskor vin från mig, Marie, Sandra o Sofie. Kändes bra. Sen tog vi hem en ny vagn... ja ni läste rätt, ytterligare en vagn. Men det är så att tvillingsulkyn som vi köpte när vi åkte till Kreta har rostat så vi fick en ny på reklamation, men vi la till 300 och fick en lite rejälare sulkyvagn. Den tar större plats fast med denna vagnen kan jag gå mina rundor själv med barnen, det kunde jag inte med den gamle, den va för klen. Vi ska prova den imorron när vi går till Tomteberget.


GOD JUL PÅ ER ALLIHOPA.

Jag sak försöka blogga när jag kan.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ha en riktigt God Jul nu och ha det trevligt i Onsala..kram

Anonym sa...

alex