2008-12-28

Åh vilken dag

Vaknade till ett underbart väder. -6 grader och stålande solsken. Vi käkade lite frulle och sen på med kläderna och ut. Vi gick en härlig promenad i skogen bakom oss. Få ju passa på att ta den rundan när Anders är med för annars vågar jag inte. Elias somnade på två röda o Alicia klättrade upp o ner i älgtornen som står längs med. Jag såg att någon hade ridit nyligen längs vägen o mitt sug kom tillbaka. Nu måste jag ringa Bergunda Ridstall och försöka komma med i nån grupp. Jag skulle ha ridit hos en kompis under hösten pratade vi om men när väl hösten kopm så blev det inte så, trist tyckte jag eftersom jag såg väldigt mycket fram emot det. Får jag inte plats i nån grupp kan jag kanske muta henne till att få privatlektioner sådär 1 gång i veckan. Givetvis mot betalning..... Det är ju sån bra motion att rida, frisk luft och så får hela kroppen jobba. Sånt tycker jag om.

Sen kom grannungarna och ville leka med Alicia så det va bara på med ytterkläderna igen och ut o lek i snön. Vi lagade lite mat medans Alicia va ute. Hon åt som en häst (jämfört med vad hon brukar äta) o sen va det dags att sova en stund. Då passade jag o Anders på att kolla på film. Nu har vi nog betat av alla våra nya filmer vi tog hem.
Alicia o jag va och handlade eftersom vårt kylskåp ekade och det va knappt en enda människa på maxi, då är det skönt och handla tycker jag.
Nu ropar dom på mig att fuktsalladen är klar. Mums det ska blir gott!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Oj va snö ni har ;)
Räcker till en stooor snögubbe.
Ridning är ju så kul, hoppas du får chans att rida..kram

Anonym sa...

ja visst har vi massor... o kallt e det med -6. Hahaha!!!

Anonym sa...

Oj nästan så man fryser, vi har
-18,5 just nu..
Lagom kallt, nej Rosa du får komma upp hit och se på riktigt snö,,
kanske skickar ner en rullande snöboll till Småland =) kram