2008-12-07

Vilken helg

Nyss va det fredag eftermiddag och jag börjde fixa mig för kvälles julfest. Vi hade ingen aning om vad vi skulle hitta på. Informationen va: Samling 17.30 utanför entren inte ha kavaj men finklädda!!! Så jag såg ut såhär. Hoppas det skulle duga....=)

Vi fick sätta oss i taxibilar som började köra ut från stan. Och stannade utanför Hemkunskapsköken på Bergundaskolan.... Oj oj här har man inte varit sen -91. Vi skulle laga mat tillsammans och så fick vi en vinprovning. Det va superskoj. Vi delades in i olika lag o jag kom i efterrättslaget. Menyn bestod av Ungsbakad tomat med spenat o skina, Bouillabaise (allfiskivärldensoppa) o vi som inte åt fisk fickSvartpepparmarinerad oxfile med ungsbakade rotfrukter o efterrätten bestod av Ingerärspäron med grädde. Mums det va supergott.


Vi skojjade o drack hade hur trevligt som helst. Sen efter mat o lite disk fick vi åka vidare och då hamnade vi på SF där det va karaoke o nått gitarrspel och mer dricka o snacks. Även där hade vi superkul. Det spelades o sjöngs hejvilt från alla håll och kanter. Lite galet måste jag säga.
Sen skulle vi visst gå ut och då hamnade vi på De Lux. Va ett tag sen man va där men det va trevligt. Ja trevligt o trevligt det va roligt helt enkelt. Och när kl lagit natt så traskade Rosa hem till lilla mamma och somnade som en stock.


För kl 9 på lördagen kom mamma o väckte mig då va det dax att gå upp o gå till jobbet. Det va sådär kul. 10-14 på BP men jag överlevde det oxå. Tack så jävligt mycket Sandra för det extremt roliga skrattet jag fick i bilen innandu lämnade av mig hos mamma. Hoppas ratten håller!!!!
Hem käka lite och sen svira om för att gå på C-O:s vernissage. Farmor o Lasse kom och tog barnen så först fick vi middag hos mamma o sen en härlig promenad ner till satn och givetvis gick vi förbi SF och där inne stod det några trötta själar som hade fått jobba dagen efter...(hihi).


Nästan framme på Paladium hör jag en bekant vissling, jag vänder mig om och där kommer C-J o Katti gående.... Men va faaann... Ni kom. Mamma blev helt till sig o började gråta och vi hade ett härligt kramkalas. Sen va det dags för C-O. Vi fick bubbel o tilltugg och han va stolt som en prins. Många fina tavlor hängde det på väggarna. Även om han e min bror så tycker jag att hans kont är fint. Inte allt men mycket. Vi gick hem gansla tidigt eftersom barnen inte va helt pigga. Alicia hade haft kräksjukan natten mellan fredagen o lördagen o Elias feber.



Idag söndag så kom familjen ut och käkade frukost, sen stack jag och jobbade på SF, Anders o barnen åkte till Elofstorp o spelade innebandy o C-J o Katti åkte tillbaka hem till Onsala.


Nu sitter jag här framför datorn och är ganska trött, men det gör ingeting för helgen har varit SUPERROLIG!!! O Sandra, tack för ditt andra garv du gav mig idag. Jag garvar fortfarande!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Roligt att alla nu kunde vara o kolla titta på C-O alster.
Fin du var,..alex

Anonym sa...

Tack=)
Ja det va superroligt att alla vi vär där.