2008-12-22

Oj vad jag studsade upp inatt. Alicia ramlade ner från sin loftsäng vid 02 inatt. Hennes säng är 1.40 hög och jag vaknade av ett duns och sen ett illvrål. Ja jösses vad hon skrek. Hon klagade över huvudvärk så jag ringde sjukvårdsupplysningen (som ALTID har en tendens av att äta när jag ringer till dom. Dom sitter och småäter godis eller frukt eller nått liknade och det är så störande tycker jag) Jag skulle hålla koll på om hon kräktes, blev blå under ögonen eller runt öronen(?) blev snurrig, yr o dyl. Sen skulle jag kyla hennes bakhuvud med kallt i 20 minuter. Jag kylde med en bulle som hon sen fick äta upp....=) Hon va pigg i morse så hon fick gå sista dagen till dagis innan jullovet. Men vi 13 ringde dom och då hade hon feber. Anders och barnen kom upp till BP och hon va inte alls pigg så jag fick en tid på VC o vi åkte dit. hon har hjärnskakning, 39 graders feber, jättesvullna halsmandlar men ingen halsfluss o ingen öroninflamation (tack gode gud). Så nu ligger hon nerbäddad i soffan och gnäller och gnyr och vill inte bli störd av Elias. Hon tycker att han är sååååå jobbig. Rådet från VC va vila och alvedon mot febern och hennes huvudvärk. Få hoppas det går över så vi kan åka över julen. Hon har sovit ganska mycket idag på eftermiddagen och det är ju skönt för henne.

Elias och jag har damsugit och Anders har städat i tvättstugan och slängt sopsotering och pantat burkar. Så tvättar vi oxå. Anders behövde ett break hemmifrån och åkte och tränade en stund så jag får göra köttbullarna imorron istället.

Ninni - fin gran.....=)

Sen är jag lite irriterad över en sak och det är att jag kommer inte ut på facebook, det kommer upp en sida där det står att det är ett fel och att dom jobbar med felet, men....detta är bara på min dator. Går jag in på någon annans dator är det inget fel....Hmmm varför är det så????

1 kommentar:

Anonym sa...

Du skulle ha ställt frågan
- Äter du?
Jag hade smält av ifall ngn smaska i mina öron i telefonen och ok ett vanligt privatsamtal..men hm.
NU får hon ju krypa på sig och bli av med de onda huvudet så hon blir frisk tills tomten kommer..
Kram