2008-12-15

Vaknade till inatt av att jag frös drog på mig lite kläder. Vaknade i morse och va dålig. Ville inte åka till jobbet, jag ville ligga kvar i sängen. Men det va ju bara att masa sig upp, tog 2 alvedon och åkte. När Uffe kom såg han direkt att jag va sjuk men han behövde fixa lite ärenden först så jag jobbade till ca 14. Jag hann få upp resten av BabyBjörn som Sandra hade börjat med i Lördags. känns alltid bra att få upp grejjerna, det blir så fint i hyllorna. Och BabyBjörn har kommit med så fina färger på sina bärselar, orange, grön, rosa, grått mfl. Sen åkte jaghem o la mig. Det va tomt i huset när jag kom hem och efter en stund komklanen hem. Då hade dom varit och handlat o hälsat på mig i butiken, men mamma....du va inte där....sa Alicia. Nix jag ligger här på soffan och är sjuk. Men oj då då måste vi åka till doktorn med dig.... Hahaha dom är så roliga ibland. Det gick en liten stund och sen från ingenstans få får Alicia världens bryt. Hon skriker o skriker o skriker. Jag o Anders fattar INGENTING. Hon har börjat skrika så hon kräks. Jag tog henne och gick till hennes rum. La oss i sängen och bålhöll henne tills hon hade lugnat ner sig. Det tog 10-15 minuter. Vi började prata om varför hon va så arg o lessen och det va för att hon hade tappat sin rosa plånbok med nallen på utanför en affär i snön härromdagen!!! Jaha sa jag o när vi kom ner så gick jag fram till en låda i köket, är det denna du har tappat frågade jag o höll fram plånboken. JAAAAA, mamma....du har hittat den.... Hmmm hon har börjat ljuga lite. Sen sa hon att hon hade ont i örat o att hon hade stoppat in en kattmatskula i örat. Och jag vet inte om jag ska tro henne eller inte. Vi får luska lite mer om den saken imorron....Hmmm!!??!!

Nu ska jag slänga mig i sängen med varm mjölk 2 nya alvedon är intagna o barnen är på G att somna. Anders har åkt för att jobba en stund.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Usch da...ha du med åkt på förkylningen nu..
Hoppas att du snart bli bättre, så hoppas jag att vi kan ses snart när båda blivit friska igen. Hälsa familjen. Kram

Anonym sa...

/thilda

Anonym sa...

Snurvligt värre, jobbigt med de där tre års trotset.
Ska det inte vara över snart och jag hoppas verkligen inte det är smittsamt så det når norr över.
Hugahhaa..
Krya på dig