2009-02-13

.

Med ett litet hot som jag fått av en vän känner jag att jag inte kan acceptera detta mer. Detta har blivit extremt löjligt.
Detta är det sista jag skriver om denna diskussion på MIN blogg.
Du får uppfostra din barn precis som du vill, det skiter jag i. Men enligt dig är ju jag världens sämsta mamma. Jag skäller inte heller på mina barn som du får det till jag "skäller". Nu ska jag försöka förklara detta extra tydligt för sista gången eftersom det lätt missuppfattas. När man lämnar kommentarer eller sms:ar så fattar man sig lite kort. När jag tex. skrev att barnen hade lekt frisör så menar jag inte att dom har suttit i en stol framför en spegel och aktivt klippt varandra. Jag menade lite ironsikt att dom har lekt frisör för att ett barn har klipp ett annat barn i håret. Det blev jag lessen för. För jag tycker att Alicia har ett fint hår och det har tagit lång tid och få det såhär. När jag skrev att jag "skäller" på mina barn så orkade jag inte skriva ut en roman om att jag pratar oxå med mina barn. Med olika röstlägen ibland. Det finns ingen rädsla här heller. Utan det va lättare att skriva "skäller" inom situationstecken. Nog om denna hårincident för du vet vad jag tycker och vad jag står i frågan. Har mitt barn orsakat något, så ber jag det andra barnets förälder om ursäkt.

Sen har vi det här med ditt hot. Som jag sa till dig på telefonsvararen så finns det saker som du o din man har gjort med era barn som inte heller är ok. Men har jag någonsin klankat på dig om det eller hotat dig? Sluta med det är du snäll. Och det hotet som du lägger över mig är att jag en gång lämnade Elias hemma på dagen när han sov för att åka och hämta Alicia. Du tyckte jag tog lätt på saken, men som jag sa till dig va att du inte har någon aning om hur jag kände mig innombords. Att du hotar med socialen för att jag gjorde detta tycker jag inte är ok. Ja, jag lämnade honom en gång har mått pyton över det. Kommer inte att göra det igen men det viktigaste är att Du inte ska hålla på att hota mig med det. När vi pratade om detta så kom vi överrens om att vi hade pratat färdigt om det o aldrig mer skulle prata om det för det va utrett. Men det bröt du så fort du fick en chans. Trist när folk inte håller det dom lovar....

Jag tycker att vi ska låta varandra vara ett tag nu. Jag har inget med dig att göra och du har inget med mig att göra. Låter det bra för din del? Jag hoppas att vi kan ses en varm sommarkväll med lite gott grille o en flaska rött. Men det hänger på dig.


Är det något som fortfarande är oklart så hoppas jag att du pratar med mig istället för att fortsätta skriva här.

Kramar Rosa

Inga kommentarer: