2009-02-28

Människans dumhet

Jag kom och tänka på en sak när jag körde hem från Alvesta. Och det är hur dum o korkad människan är igentligen.
Igår när vi va på simhallen så va det två medelålders damer som bytte om samtidigt som oss, så säger den ena.
-Usch vad jag tycker att vattnet smakar illa nu för tiden. Det va verkligen inte bra att dom bytte vatten. Nä det tycker jag inte.
-Men vad menar du? sa den andre. Vadå smakar illa?
-Ja, det va mycket godare innan dom bytte vattnet.
-Men dom har ju inte bytt vatten ännu. Det nya vattnet kopplar dom ju inte på förrens i mars.
-Jaha mummel mummel, hur som helst är det dumt. sa den andra damen. Och därefter råder det en pinsam tysnad.

Alltså hur kan man bara bestämma sig för någonting som man tror inte är bra och sen bli överbevisad att man har fel och ändå tycka illa om saken fast man inte ens har provat. Snacka om att gå och vara negativ i livet. Jag hoppas till min gud att jag aldrig blir så negativ i mitt liv.

1 kommentar:

Anonym sa...

Fniss, jag fick det till att hon tyckte badvattnet smakade illa!!
Tänkte fan vad äcklig hon är.. ;D
Men klart man måste ju stå för sin ståndpunkt oavsett om det var bytt eller inte..
Nä mitt motto TÄNK POSITIVT