2009-02-21

Magsjukan

Jag låg hela torsdagen och rörde mig inte ur fläcken. Hade feber o ont i halsen. Familje kom hem vid 16-tiden och då va det dags att stiga upp. Kände mig bättre på kvällen. Febern sjönk. Så med lite feber i kroppen gick jag och jobbade på fredagen på BP. Jag o Uffe fixade iordning det som ska till det där barnhemmet. Det blev en hel del faktiskt. Känns bra att kunna hjälpa. Sen i fredags kväll åkte vi ut till farmor o Lasse. Farmor hade namsdag så vi köpte en bukett tulpaner. Jon och Albin bor i Elofstorp just nu tills Jon får tag på en lägenhet i stan. Han o Sara har delat på sig. Trist som fan men så är det i livet.

Vi fick middag, skinkstek o kokt potatis o sås. Mums det va jättegott (som vanligt). Vi va hemma igen vid 21-tiden o Vi hann inte mer än hem förrens Anders kom springandes med Elias. Han spydde som en kalv. Innan vi samnade runt tolv hade Elias spytt ner 3 olika sängkläder + allt innan vi kom isäng oxå så tvättmaskinen får jobba..... Stackarn, han tycker det är såååå jobbigt att kräkas och fattar inte vad det kommer ifrån. Just nu sover han men han är ju helt tom i magen så jag ringde barnakuten i morse och dom sa att han skulle dricka 1.5-2 dl söt saft på 2 timmar. Får han behålla det kan han få en jätteliten skål med lite söt yoggi o när han fixar det kunde han få 20 ml majsvälling. Så idag är han på diet kan man säga. Stackars liten skit. Ingen ork o ingen glädje alls.



Sofie, Stefan, Matilda o Ella skulle kommit till oss ikväll o käkat tacos o kollat på Melodifestivalen men det har vi fått ställa in o imoron skulle Tilda, Tulle o Theo kommit på besök men det får vi nog oxå ställa in. Och jag fick inte jobba på SF idag för smittorisken. Så fårn att ha haft en fullbokad helg så har vi just nu INGENTING!!! Sånt är livet på en pinne.

1 kommentar:

Anonym sa...

Men lilla vännen då, gör en vätskeersättning också.
Jag har fan trauma med barn som spyr..de är bättre än saften så får han saltet i sig också.
Såg inte alls kry ut på kortet =(
stackars liten..
Fan skinkstek lät faktiskt jätte gott trots spyorna,,tror jag ska ha en sån idag jag..

Ja men ta det nu lugnt nu från alla måste och krya på er..