2009-02-11

Igår va jag hemma o ledig. Elias hade feber o Alicia va på topspinnhumör. Så dagen va intressant. Mys o gos med sjuklingen o action med galningen. När Anders kom hem så hade han köpt nått bröd som man bara skulle tillsätta vatten som han ville prova så det slängde vi ihop lite snabbt. Och medan det gäste fick jag frispel och bestämde att vi skulle ta itu med skafferiet och måla bakom så vi blir klara med köket någongång. Det hela slutade nästan i katastrof. Skåpen med kylskåpet och ungnen o micron bara vek sig så allt höll på att gå sönder MEN vi lyckades fånga upp det och när allt låg på golvet över hela nedebotten så målade vi lite snabbt. Tänkte torka torka torka. Elias hade sovit sig igenom allt detta tack gode gud, men vaknade på slutet. Så han och Alicia blev "inlåsta" med en madrass för ingången till TV-rummet så fick dom titta på en film så vi kunde göra klart allt kaos som vi ställt till med. Ja jösses vilket ryck! ALicia tyckte vi va tokiga. Och såhär i efterhand så va vi nog det. Men nu är det gjort så nu ska det bara målas under trappan oxå (för det orkade vi inte göra igårkväll) så är det klart här nere för att sätta golv och taklister. Skönt!!!

Idag ska Alicia följa med Tinna hem efter dagis och leka. Det ska bli skoj för henne. Det va det första hon sa på dagis idag när hon kom. Fröknarna tittade lite på mig o jag nickade i bakgrunden. Min tjej har en tendens att ha livlig fantasi nämligen så man vet inte riktigt om allt är sant. Själv är jag o Elias hemma idag med. Han har feber sen igår (igen). Ander skommer hem vid 12 så att jag kan åka ocj jobba så har vi fått offra lite var av dagen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hihi Alicia har minsann berättat om sina tokiga föräldrar som höll på att ta sönder köket igår, hihi!