2009-02-12

Försökte få tid på VC med Elias igår och det va stört omöjligt. Så jag ringde barnakuten men dom vill ju inte heller ta emot Elias. Han va ju inte "sjuk" med sina 39 i feber. Hon ringde ner till VC o dubbelkollade om det verkligen va fullt eller om jag ljög för henne, men det va fullt även då hon ringde.....*ubba! Ursäkt mitt språk men vad fan... Så hon o VC lovade att om vi ringde vid 16.30 på jouren så skulle vi få en tid. Anders ringde o när dom ringde upp igen så va tiderna mer eller mindre slut o det va sååååå lång väntetid. Så han fick en tid till Elias idag istället. Och det gick smidigt. Vi träffade Per-Åke o han är ju faktiskt riktigt bra. Det va öroninflamation IGEN. Så nu ska han få en dunderkur med Kåvepenin. 3 ggr/dag á 5ml i 5 dagar. Nu börjar Elias närma sig riskzonen för att bli ett öronbarn. 1-2 gånger till innan juni o han får komma till öron. Hoppas hoppas att det växer bort!!!

Alicia hade haft en jätterolig dag hos Tinna igår. Dom hade lek o fikat. MEN...dom hade oxå lekt frisör...!!!! I morse kom Alicia springandes in på toa med en stor hårtuss i handen. Kolla mamma vad jag hittade på golvet. Tusen tankar gick i huvudet. Shit hon tappar hår, hon har cancer var den värta tanken. Jag kollade igenom henne o hittade hålet där det hade suttit, men det va avklippt. Frågade henne med min stränga röst om hon hade klippt av sig håret?. -Nej det va Tinna. Jag hade en kludd där så hon klippte bort den. Jag trodde jag dog. Som tur är så är det i underhåret i nacken så det är inget fult jack mitt i huvudet. Men samtidigt kan hon nu på ett tag inte ha toffs. Det ser förjävligt ut.

Nu ska jag äta lite sen är det jobbet som gäller. Jag har natten inatt för fösta gången. Pirrigt.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det var jag som var på VC, fick tid direkt när jag ringde, idag alltså..

Ang håret... jag såg att hon hade häftmassa i håret när de hade badat... men jag jag frågade Tinna och de hade varit nere i köket och klippt bort det säger hon, när de skulle gå ut, för de hade inte tillgång till sax på Tinnas rum.

Anonym sa...

Leka frisör ska de inte göra (vilket de inte heller gjorde), men finns ju ingen anledning att brusa upp, tofs kan hon väl ha oavsett, lite hårstrå är väl inte hela världen.

Anonym sa...

Hm o jag klippte av mig ögonfransarna under en lek.
Jo då det kan, men hår växer som tur ut =)
Bra att du fick lite medicin tillslut..hoppas lillmannen blir bra snart..

Anonym sa...

Snälla Ninni.....

Sluta nu, jag brusar inte upp. Lägg ner det är du snäll. Men om någon klipper i Alicias hår reagerar jag. Är det ok för dig????? Sen bryr inte jag mig om vem o hur det gick till. Barn klipper inte i varandra hår så enkelt är det. Hade Alicia klipp i Tinnas hår hade jag bett om ursäkt och "skällt" ut Alicia. Du tycker inte det är hela världen, det tycker inte jag heller men jag blev lessen. Du har dina tycken o jag har mina.