2010-01-02

Bygga

Idag är Peter o Ellen hos oss. Peter hjälper Anders och bygga på hallen. Det ska gipsas på väggarna men framförallt taket. O hinner dom ska dom såga upp för dörren på övervåningen. Anders tycker att det är lite jobbigt och kliva in o ut genom fönstret, som dessutom är ett litet "burspråksfönster".
Barnen tittar just nu på Pettson o Findus o jag funderar på att ta mig en dusch.
19.55
Vilken dag, Anders o Peter har byggt o byggt, dom har hammrat, skruvat o sågat så hela huset har skakat. Barnen har lekt, varit osams lekt vidare o samtidigt varit jättetrötta. Alicia har fått utbrott med jämna mellanrum o det har varit apjobbigt. Men nu ligger dom i sina sängar o Ellen har åkt hem till farmor o ligger nog strax i sängen hon med. Anders träffar Peter, Chrille o Christian ikväll så jag e ensam hemma just nu, så det får bli soffan, godis o Robinson för min del. Funderar starkt på att tillåta mig somna i soffan...det va länge sedan.
Här är omvandlingen från ett fönster till en dörr...

Inga kommentarer: