2010-01-07

Terapi

Idag har vi varit hemma o softat hela dagen. Barnen är såååå trötta, men samtidigt är som ganska rastlösa.

Idag har jag haft en terapi stund. Jag började lägga ett pussel. Jag valde ett med 500 bitar med ganska mycket olika färgnyanser så det skulle var lite lättare. Jag fick sitta relativt ifred och det va riktigt skönt o få koppla bort hjärnan ett tag. Det tog 2 timmar o lägga o det va faktiskt riktigt kul.

Så blev klockan läggdags för barnen och Alicia började som vanligt o skrika. Anders erbjöd en saga men hon ville hellre ha dansuppvisning så det gick vi med på. Vi kollade o hon dansade, ja Elias dansade på han med. Efter två danser tyckte vi att det va nog o då bröt hon ihop o ville ha saga, men den valde hon ju bort o så började hon skrika att hon sagt att det skulle bli både dans o saga o att vi inte lyssnar på henne o hon skriker o skriker så att hon nästan kräks. Nu kom hon ner o ville viska något till Anders o han sa nej. Då lägger hon sog på golvet o skriker JAG VILL HA EN TUTTE!!!! Sen låg hon o skrek det i ca 6-7 minuter innan hon gav upp och gick upp. Väl uppe så skriker hon rakt ut igen o efter 1 minut så frågar hon vad hon ska göra nu? Vadå göra nu frågar Anders, Åhhhhhh ni lyssnar inte på mig skriker hon igen o skriker en stund till. -Sagan är ju slut. -Men sätt på en ny då, -det vill jag inte. -Nä men då får du väl låta bli då säger Anders. Hur vi än gör o vad vi än söger så har vi detta skrikandet på kvällarna (ja dom kommer dagtid oxå) och just nu vet vi inte vad vi ska göra. Vi försöker hålla ut o vi håller ihop o försöker vara tydliga med henne men just nu hjälper ingenting. Någon som har några bra tips, som kanske har gått igen samma sak.... Kom med tips isåfall.

Imorron ska jag till doktorn. Vi får se vad som händer.

Vi skulle åkt till Onsala i helgen men Katti är sjuk så vi får skjuta på resan. Så är det någon som vill umgås i helgen så är vi lediga, det vpre kul o hitta på något.

3 kommentarer:

alex sa...

Jakob har inte så många bryt tack och lov, men jag bryter dom genom att avleda.
Så han inte går igång, för då slutar dom ju aldrig känns det som.
Snabbt som ögat så får man hitta på ngt som får dom att tappa stinget och det brukar funka.Inte alltid med oftast.
Sov stunderna är oftast inga problem för han är så trött att han ber om själv att få gå och sova.
Men just nu när det är så kallt så kan man inte vara ute, så då blir dagarna långa och dom blir rätt uttråkade.
Men det är bra att lära sig det med, man får ha tråkigt och det behöver inte hända saker hela tiden.

Har en till som dansar här hemma, då ska all fokus ligga på honom och så ska man applådera.
Titta och säga wow...ohh wow vilket steg, vilken dans wow...applåder applåder applåder...sen lessna man =)

Grannen i skogen! sa...

Kan inte råda... vi hade också ett utbrott här idag.. men det löste jag genom en ny lek.. hon fick borsta mitt hår...

men jag har ju lovat vara tyst...

Thilda sa...

jag har inte kommit dit med Theo (ännu) han ha sina små utbrott här hemma med...kanske inte av samma sort, men skrika och slänga sig på golvet det kan han.. Det är väl vissa perioder de har...få väl bita ihop o försöka förklara att det inte löna sig...
Va sägs om att komma hit på en kopp kaffe kanske?? Va ju så länge sen vi sågs nu ju! Kramar