2010-01-31

Onsala

Vi kom iväg i rätt tid. Vi hade tom 3 minuter till godo. Vi körde i strålande solsken och solbrillerna va på. Härligt. I Simlångsdalen började det snöa o bli lite halt o en bit efter Halmstad slutade det. Sen va det bra igen hela vägen.
Vi hade en skön slappefredag o köpte pizza o sallad. Kollade på Let´s dance o somnade på soffan o lite här o där.

Lördagen bestod av en utedag. Vi packade ved, renfällar, varmchoklad o korv med bröd. Begav oss mot havet och åkte lite pulka o grillade korv. Solen sken o det va varmt fast det va 7 minus.

Därefter åkte C-J, jag o barnen o hämtade mamma vid pendeltåget, hon hade varit o partajat i Göteborg på fredagskvällen. Vi åkte o handlade och köpte massa små goda rätter o gjorde tapas. C-J är ju en mästerkock och det blev såååååå gott. Jag begriper inte hur han gör. Eftermaten va det bara häng, prat o mys med Liam.
När vi va o handlade o skulle betala så ramlade Alicia ner från den där bänken, som finns vid kassorna som man packar varorna på, o slog i huvudet med en jädrans smäll. Hon fick en bula och huden sprack nästan i smällen. Usch vad otäckt det såg ut.
När vi kom hem från hela dagen äventyr va jag ganska trött så jag o Liam la oss på madrassen och efter en stund så sov han gott på min magen o efter ytterligare en stund så sov jag lika gott. Det va riktigt mysigt.

Nu ska vi göra fruktsallad i ugn med vit choklad och därefter så ska vi sakta dra oss hemmåt.

Inga kommentarer: