2010-01-03

Födelsedag

Oj så dåligt jag har sovit inatt. Jag hade svårt o somna när jag skulle lägga mig så jag låg o kollade på TV länge, jag hade precis somnat till när Anders kom hem så då vaknade jag till men somnade om snabbt, sen vid 3 så vaknade jag igen o låg o försökte somna men tillslut vid 04.40 så tog jag en tablett o somnade av den o vaknade inte förrens vi 9.

Sen va det bara o stiga upp, käka frukost och göra oss iodning för att åka till Elofstorp. Viviann fyller år idag så det skulle firas. Släkten från Skåne kom oxå så det va storkalas. Dom bjöd på min favoriträtt, kycklin i grönpepparsås och potatisgratäng. Efter maten gick nästan alla barnen ut o lekte i snön. Alicia hade ett jättebryt så hon o jag hade ett samtal uppe. Men det går ju bara in genom ena örat o ut genom andra. Just nu är hon såååå trött och vägrar o sova, men nu är julen över o snart kan vi falla in i vardagen igen. Men tillbaka till kalaset. Efter att folket som varit ute kommit in åt vi glass med frukt till. Så kom Alicia o frågade Elin när vi skulle sjunga för farmor , för det gör man ju när någon fyller år, så då va det bara o ställa sig o o sjunga ut. I nästa stund är hon för go Alicia....Phust!! Vi skrattade oxå åt Alicia lite hjärtligt för hon kom till mig o sa: Mamma, dom små pojkarna som sitter o äter glass, dom pratar inte svenska! Jo, Alicia det gör dom men dom pratar skånska så det låter bara lite annorlunda......
Barnen lekte och sparang runt precis som barn ska göra och vi "vuxna" satt och pratade. Efter en stund så va det dags för tårta, oj oj vilken vacker tårta. Det av en Moccatårta av något slag. Så nu sitter vi här hemma i soffan o är hur proppmätta som helst. Det har varit en trevlig dag.
Här är ett bra sätt o låta flera barn åka samtidigt....

Inga kommentarer: