2010-04-20

Aaaahhhhwww

Jag blir tokig!!!! Alicia är såååå satans jobbig. Hon trotsar som bara den o om allt. Idag på dagis bröt hon ihop och blev asförbannad när hon inte fick ta med sig Romja hem o leka. Jessica stod med ute och såg allt. Hon tipsade om att göra orsak och verkan. Ta bort något för henne som är roligt när hon inte "lyder". Hon höll på o tjata fast jag sagt nej o då sa jag att om du inte slutar får du inte leka med Ronja imorron heller. Hon blev mer förbannad och sprang iväg. Jag pratade lite mer med Jessica och Alicia skrek o skrek. Efter en liten stund kom hon tillbaka och frågade igen om hon fick leka med Ronja imorron. Då sa jag Nej!. För du slutade som jagbad dig och du fick din chans.
Nu hade vi ett trotsutbrott igen. Hon hängde o klände på mitt löparband och jag bad henne sluta 2 gånger men hon brydde sig inte. Så sa jag till en tredje gång och då började hon käfta emot. Om du inte slutar nu så får du inte följa med ut och gå med Sunna sa jag då. Då säger donnan, Ska vi gå en lång eller en kort runda. Det spelar ingen roll säger jag. Då säger Alicia med arg, vuxen bestämmade röst -Ska vi gå en kort eller lång runda?. Det spelar ingen roll för du får ändå inte följa med och gå med Sunna förrens du är snäll igen. Nähe svarar hon katigt då. Då flyttar jag om jag inte får veta om vi ska gå en kort eller en lång.!! Ja gör du det. Hej då. Sa jag. Alicia stegar upp och packar en liten väska kommer ner o säger Hej då, nu flyttar jag. Ja hej då säger jag o Anders. Vart ska du flytta förresten frågade vi. Till Tinna säger hon då. Jaha, men hur ska du komma dit? Jag ska cykla. Ja visst men inte på den stora vägen säger både jag o Anders. Ja men jag kan ju gå på gräset. Nix stora vägen får du inte vara nära. SÅ är det bara. Hur ska jag då komma dit frågar hon. DU får väl gå igenom skogen. Jaha säger hon o klär på sig och går.
Nu har hon varit borta i 10 minuter.....

18.50
Som sagt hon flyttade. Jag o Sunna gick ut en sväng för o kolla vart hon tog vägen. Jag såg henne ingenstans. Efter att ha letat lite ser jag en rosa liten fläck LÅNGT bort över åkrarna. Jag springer hem med Sunna. Kasta mig i bilen och kör efter henne. Kommer ifatt henne vid infarte till jaktstugan. Men nej hon skulle INTE hem. Så började hon gå i diket längs 23:an. Jag kunde inte släppa henne där så jag rullade efter med varningsblinkis efter. -Mamma sluta följ efter mig skrek hon. Hon gick hela vägen till Häringeryd.....Galna unge!!

1 kommentar:

Ninni sa...

ska hålla koll i fönstret!