2010-04-10

Elias

Igårkväll kom febern som ett brev på posten till Elias. Den steg o steg under kvällen o den kom upp till 39.5. Lite alvedon så sjönk den. Men när vi skulle lägga oss så låg han och skakade så jag tog in honom till oss. Tempade men det visade "bara" 38.5. Men efter 20 minuter va den uppe i 39.3. Ny alvedon gavs. Han fick nån hostattack efter en stund så han fick ingen luft. Oj sicken panik han hade i ögonen. Alicia har ju oxå haft konstig andning under dessa nätter hon har varit dålig. Så båda barnen har sovit inne hos oss och jag har legat på nålar hela natten. Men vid 5 så va jag så trött men hade ingen plats i sängen så jag tog Elias täcke o kudde och gick ner o la mig på soffan, somnade som en stock och är ännu inte riktigt vaken. Just nu e Alicia feberfri och det e skönt. Nu hoppas vi på att Elias piggar på sig. Jag o Anders är bjudna på inflyttningsfest ikväll hemma hos Johan o barnen skulle vara hos farmor o Lasse.

16.40
Det blev ingen fest för Anders o mig. Elias började spy för ett par timmar sen. Jag stod och stekte pannkakor o Elias tittade på o då spyr han ut över spisen o sen över hela köksgolvet.
Just nu sover han jämte mig på våran "nya" soffa. Vi har lagt en madrass på golvet i "matsalen" o ställt tv:n på matbordet. Varför tänker ni kanske då.... Jo för vi har kemtvätt på soffan och heltäckningsmatta på golvet i tv-rummet. Här ska vi tillbringa lördagskvällen.

Inga kommentarer: