2010-04-19

Härliga måndag

Vilket väder vi vaknade upp till idag. Kallt men oj så fint. Lämnade barnen på dagis och sen körde jag till Munges o småpratade med Git en stund, vi pratade hund. Vi ska ut och gå med "våra" små. Hon har en lite Jack Russell av något slag. Det sak bli skoj.
Jag har både igår och idag jobbat med Sunna på lite lydnad. Jag kan ju inte så speciellt mycket. Men att hon ska gå fot utan koppel. Stanna kvar tills jag ropar på henne och ropa in henne när hon springer lös. Det har funkat bra. Ninni skickade en frågan på FB om jag ville prova på Ipo på lördag med Sunna och det ska jag göra. Men Ninni ska få hjälpa mig mer än så....privatlektioner kan man ju säga...hihihi!!!
Vad med om en rolig sak idag. Jag va uppe på Zoomaster på Norremark för o köpa hundmat till Sunna. Jag gick in o sa att jag va hundvakt och försökte förklara så gott jag kunde vad det va för foder jag va ute efter. När jag sa att ägaren sa att jag skulle åka hit o märket så frågade hon vem som ägde hunden. Ninni sa jag... Jaha..lilla Ninni, vilken av hundarna har du? Sunna sa jag då... Åhh lilla Sunna. Ja då blir det inte lätt hon är ju lite kräsen med mat. Och vi pratade en stund. Det va roligt. Vi bestämde oss för o prova ett relativt nytt foder med mer viltsmak. Så imorron ska Sunna få det. Köpte även 3 tuggpinnar/godis. Hon hade ett med sig när vi passade henne när Charlotte hade henne som hon inte åt på speciellt men detta så bara slurp så va halva slut. Hahaha....roligt. O det va även tjejen i djuraffären som trodde att dessa skulle funka... Skönt med folk som kan sin sak.

Jag o Alicia somnade på soffan innan. Vi va rätt trötta båda två. Anders gick ut med Sunna nu på tidig kväll och gick en snabbis runt Häxan. O när han kom upp på berget stod det typ 20 bilar där uppe o kollade på en lite fågel. Coolt på något sätt. Annars idag så har jag och löparbandet haft en date. Det gick hyffsat med tanke på att jag har -300 i kondition och muskler nu.

3 kommentarer:

Ninni sa...

Hehe...
men nu kommer hon inte hem förrän hon löper eller?

Rosa sa...

Tja...man vet ju aldrig. Men hon får gärna vara här. Men det är ju ni som bestämmer.
När på ett ungefär kommer hon o löpa? Bara så jag kan ha koll.

Ninni sa...

Tror det dröjer några veckor till!

Fast nu är du knappt hundvakt... snarare i träning inför hundägandet ;-)