2010-04-29

Lite trött

Hade storstädning i tisdags eftermiddga och kväll. Jag skurade, putsade o fejjade som bara den. Nu är det bara lite kvar, lite dammning i tv-rummet, men jag e lite trött så jag kommer att göra det sen....

La ett spår till Sunna igår morse, men jag glömde bort det. Kom på det idag och kollade om Sunna kunde fixa det idag. Å jösses, hon satte det spikrakt. Hon är ju hur duktig som helst. Det är ganska coolt hur hon går in i "spårsök" (egenpåhittat ord för jag vet itnte vad jag ska skriva) så fort jag visar med handen. Nosen börja sniffa på ett annorlunda sätt än när hon sniffar runt på romenader. Oj oj oj vad det hörs hur hon jobbar. Sen har vi klickat lite oxå. Hon blir duktigare o duktigare för vare gång.

Nieves: Då ska vi se om jag kan förklara detta utan att åka på storstryk här på bloggen. En Strandbjörket mamma är en mamma som har 1-3 barn, bor i stan, allt är perfekt, gärna märkeskläder på barnen, dundermellanmål med kostcirklens alla rutor med sig o inget onödigt socker, träffas i stora klungor och säger Heeeeejjj o kindpussas, skryter om sina barns utveckling o i mina ögon onaturligt skrytande om klädinköp o dyligt. tex. -Åh vilken fin mössa "Stina" har!! -Ja jag vet jag lyckades få tag på den i sista minuten, jag skickade efter den fårn "den o den" affären o dom har bara gjort den i 100 exemplar. Den kosta baaarraa 399 kr. Inget tack eller nått sånt. Man kan kalla dom Lattemammor oxå. Dom tittar snett på mammor som jag som bara vill att sina barn ska få leka av sig lite o bli lite smutsiga o ha kul.
Så, har du fått en bättre insyn i vad en Strandbjörketmamma är...Hahahahhaha!!!!!

18.20
När jag hämtat barnen åkte vi hem och jag bar bort all sten som Anders använt till trappan. Vi ska ha lite folk över imorron så man får göra det bästa för att inte ha en soptipp till trädgård....Haha. Nä skämt och sido. Det är skönt och kunna städa upp efter att ett arbete är färdigt. Sen när Anders kom hem drog jag o Alicia till stan o köpte lite blommor till zinkbaljan och två nya blommor till fönstret i vardagsrummet. Sånna där som vi inte kan döda, Garderobsblommor!!! Haha!! Så nu är det planterat och fint där. Nu återstår det "bara" 34 stora krukor till. Men vi tar lite i taget, det blir bäst så. Alicia va ute o lekte med granntjejjerna under tiden och rätt som det va hör jag att hon börja gråta, blodet rinner ner över munnen. Hon hade slagit en gunga mot läppen så den sprack lite. Aj aj sånt gör ju så ont.
Nu blir det sedvanlig torsdagsmat på Villanshöjd, pannkakor!!!

1 kommentar:

Unknown sa...

Ahaaa....ja men då vet jag vad du menar..special mums..