2010-04-12

Solig måndag

Vilken underbar dag det är och har varit. Vart som tusa och klarblå himmel. Jag har hunnit med en hel del idag. Varit o lämnat tillbaka min nyckel ut till Bramstorp. Lämnat in sjukintyg till chefen. Köpt nya badbiljetter så vi kan åka o bada i simhallen. På kommunhuset träffade jag min rara Johanna. Kände att jag saknade henne. Ett snabbt möte på stan och böckerna är tillbaka lämnade på bibblan.
Anticimex va här när jag o barnen kom hem. Vart 4.e år så har vi en gratis besiktning av huset genom våran hemförsäkring. Det fanns inget och anmärka på. Huset va i topptrim. Det enda han rekomenderade va att vi skulle köpa seriekopplade brandvanare. Och det har vi ändå tänkt och göra.
Efter det åkte Anders o Elias och lånade släpet och vi har kört ett lass skräp till tippen. Så halva högen försvann. Resten tar vi imorron.

Rätt som det va så kom Ronny o frågade om vi hade sett Ronja. Hon va puts väck och vi letade överallt. Inne, ute, uppe, nere, i garaget i skogen hos grannarna och hon fanns inte någonstans. Efter 20 minuters letande så hittade Ronny henne i sängen under täcket. Hon hade gått o lagt sig. Tack gode gud att vi hittade henne. Usch usch vilken pärs!!!

Inga kommentarer: