2010-04-21

Vän

Du underbara Nievers, tack för att du känner mig och tack för att du är bra på att få ner saker och ting på "papper".

I eftermiddags åkte jag lite tidigare till dagis och pratade med Jessica. Jag berättade vad som hade hänt och bad om råd. Efter min förklaring av händelsen o vad jag o Ninni hade pratat om så sa hon "bara" att Alicia är HELT normal... trodde iofs inget annat..hihi. Hon förstod min tanke av att jag ville se hur långt hon skulle gå av ren tjurighet. Så nu vet vi det, hon är tjurig o genför det hon bestämmer sig för. Jessica sa oxå att vi ska fortsätta på samma linje som vi kört på fram tills nu, fast, vi ska bli ännu lite hårdare eller konsikventa om någon hellre vill använda det ordet.
Jag har lipat ganska mycket idag för jag är rädd för att Alicia sak bära på något o som orsakar dessa utbrott. Men då sa Jessica igen att det behövde jag inte orao mig för. För om det hade varit så så hade dom uppmärksammat det. Dom är ju proffs våra dagisfröknar. Jag är så glad att mina barn har ett sådant bra dagis att vara på.
Jag fick oxå tipset att sluta grunna och tänka och analysera allt. Jag kan inte lösa all världens problem och jag kan inte lösa Alicias trots. Men jag kan vära där som en stark mamma som sätter upp tydliga(re) gränser när Alicia behöver det.

Sen åkte hela familjen till Bergkvara och kollade på Invigningen av den restaurerade slottsruinen. Men det va mest kallt. Sen följde Tinna med oss hem och innan resan styrdes mot Marklanda så va vi i stan o hämtade lite sten som Anders hittat på Blocket. Vi ska ha det till trappan på framsidan, som alldeles inom kort kommer att vara färdig och då kan vi börja använda våran nya hall på riktigt.

Inga kommentarer: