2010-04-22

Kväll

Anders hann knappt hem innan han åkte igen. Han skulle hjälpa Bosse och få hem sin nya bil som han skulle hämta i Malmö. Dom är påväg hem nu men Bosse fick med sig ett helt släp fullt med reservdelar till bilen oxå så dom ska slänga va det i nått garage.

Jag bestämde mig för att hålla Alicia kort idag. Hon glömde o ringa Ronja igår för o fråga om dom kunde leka idag o jag har bestämt att man måste ringa kvällen innan om man ska leka. Framförallt nu när vi ska försöka få ordning på torpet. Hon frågade givetvis när jag hämtade om dom fick leka men det va nej o förklaring varför. Ja just det ja sa hon då och köpte det. När vi kom hem skulle vi gå med Sunna och Alicia frågade om hon fick hålla, nix, det har vi ju oxå pratat om att hon på 3 dagar inte fick hålla i Sunna pga trots. Ok sa hon då. Då vill jag inte följa med. Ja det är ok men du får INTE lämna tomten. Nä det ska jag inte sa hon o blev väldigt stolt över att få vara själv ute. Jag o Elias knatade bort till skogsvägen o Sunna gjorde det hon skulle o så gick vi hem igen. Vem ser jag då som är påväg i en rasande fart ner för backen....Jo Alicia!! Jag busvisslar på henne och hon blir skitlessen o bryter ihop o lägger sig på vägen. Jag gick o plockade upp henne o vi gick in. Väl inne satte vi oss o pratade om det som hände. Och hennes förklaring va att hon skulle springa o möta oss för hon trodde vi skulle gå skogsrundan. Då förklarade jag för henne att det va en väldigt snäll tanke o idé MEN hon fick inte lämna tomten och för att hon inte kan vara säker på att vi skulle gå den rundan, vilket vi nu inte gjorde heller. Hon va lessen men vi hade ett jättebra samtal.

Nu på kvällningen skulle vi gå en längre runda med Sunna, upp till hästarna o tillbaka. Det är inte lätt o komma iväg längre ensam med två barn. Och när vi kommer upp mot gården ramlar det in folk hos Fredrik. Det va Ninni, Eva och Robert. F,N o E skulle träna hund. Vi stannade och titta på en stund och Alicia fattade tycker för Robert. Kul o se. Sunna blev som tokig när Tosse började träna skydd så efter en stund fick vi gå hem. Kallt va det ju med. Tur att vi hade eldat innan vi gick ut så det va så varmt o skönt när vi kom hem.

Nu ska jag ta natt för imorron blir det en lång och jobbig dag. Det är Lasses begravning imorron o jag o C-J ska följa med mamma.

Ja just det, C-J ringde innan. Dom har köpt ett nytt hus i Onsala. Känns jättekul.

1 kommentar:

Unknown sa...

Jobbig dag hade varit för er hoppas ändå att ni fick en fin begravning och kunde vara ihop med din mamma och stötta.
Kram kram..