2010-04-28

Kommit på en sak....

Idag kom Jojjo hit och vi käkade långfrukost. Vi pratade skit som vanligt och hade det bra. Nazim hade vuxit och blivit en liten tjockis. Han va så glad och såt och en riktigt liten drägenunge. Haha!!

Sen va det dags och hämta kidsen. Ronja skulle följa med och leka med Alicia idag. Det va ju hyffsat väder så jag bestämde att vi skulle åka in till Strandbjörket och leka där istället för här. Köpte med lite frukt o dricka o sen bar det av. Jag har återigen idag lärt men en sak och det är att jag INTE är en Strandbjörket-mamma. Jag kände mig så fruktansvärt felplacerad. Vi är ju alla olika människor och det finns ingen som gör rätt eller fel i sitt sätt att vara men sån är iallafall inte jag. Be mig inte förklar hur man är när man är sån för det kan jag inte.

När vi kom hem va farmor o Lasse här och hjälpte oss såga upp en massa större vedbitar, med motorsågen, som legat ett tag. Tusen tack för det o för en stund sen ramlade morfa in. Barnen är trötta nu så snart vankas det mat och sen sängen.
Jag och Sunna tog oss en härlig promenad i regnet o när vi va påväg ner mot vägen så tutade det en bil....Det va Hannes. Det är så härligt och bo på landet.

1 kommentar:

Unknown sa...

Ok..men du är tvungen!!
Vad är en strandbjörks mamma!!???
Fattar nada..vad utmärker en sådan..jag blir nyfiken så kom igen bara och förklara!!