2010-04-26

Underbara måndag

Å så va det ny vecka. Härligt. Min mage har ballat ut lite igen. Jag har ont i den och den är allmänt kass. Bara och ta nya tag med den. Jag vet ju att den kan må bra igen.
Alicia hade en dag med mormor och Matilda. Hon åkte dit efter vår sena frukost och kom inte hem förrens vid 18-tiden.
Jag har gjort något i mitt ben oxå. Jag har jätteont i vaden. Jag tror att jag har fått en muskelbristning där. Känns så iallafall och sen är jag svullen runt mit knä. Det märks att man börjar bli gammal. Hahaha!!

Idag sak jag o Sunna ligga i soffan och mysa. Vi ska kolla färdigt på en film som jag somnade ifrån o så får det bli 2 maskiner tvätt oxå. Har ju inte hunnit med det då det har varit så fin väder ute. Ska torka av våran tvättställning ute oxå så jag kan börja hänga ut tvätten istället för här inne.

Elias har kommit in i en liten inte ätaperiod. Men vi låter honom hållas. Han behöver ju inte äta om han inte vill. Det är bara det att han vill hellre äta kex o bullar o sånt. Så nu blir det lås på dom skåpen.

Ha det gott i solskenet.

20.00
Dagen har varit lugn eftersom jag har fått hälla mig hemma. Sunna rymde på förmiddagen rakt ut i skogen och sprang o spran o sprang. Jag såg henne då och då och när hon såg mig vek hon av mot ett annat håll. Jag bara väntade på att få höra ett par däck tjuta. När jag hade gått o ropat på henne i 25 minuter gav jag upp och började gå hemmåt. Kom upp bakom Gunnar och Ines och dom undrade ju vart jag hade varit o vad hunden va. Vi std o småpratade lite o efter en liten stund kom det en supertrött hund som bara la sig på gräset o flåsade. När vi sen gick hem så gick hon fot o gjorde inget hon inte fick. Men hon passar ju på o sticka så fort hon får chansen och det är lite tråkigt. Men vi får väl öva på...
Kvällen har varit ganska lugn. Jag har legat o vilat och Anders ska snart iväg på Windsurfingsmöte hos Hans.

Inga kommentarer: