2008-09-29

Börja tröttna

Jaa usch vad jag börja tröttna på Babysimmet. Innan va jag ganska så involverad i simmet och from i höst så har Anna tagit över det administrativa istället för Marie. Åh det kommer att bli jättebra tänkte jag, då kan alla vi bli delaktiga i Babysimmet. Men ack nej.... Anna har börjat styra med järnhand. Hon slänger ut på mail precis vad hon tycker o tänker om hur det ska drivas o så ska vi andra bara köpa det. Dom andra kanske gör det o det får isåfall stå för dom men jag tycker inte att det funkar så bra. Jag känner mig inte delaktig för fem öre. Känns lite som att jag ska vara glad att jag får vara med.

Sista tröttsamma insedenten va nu ikväll. I veckan lovade jag Anna, som skickade ut en fråga via SMS, att ta hennes grupper på fredagen för hon va sjuk o gjorde det lite för snabbt o såg i almanackan att Anders skulle på firmafest. Ringde upp henne på engång o sa detta o sa att jag skulle försöka få en barnvakt. Anna hörde hört med Stina som sagt att hon kunde i värsta fall. I torsdagskväll fick jag svar från den siste tillfrågade barnvakten o ingen kunde. Jag försökte in i det sista att fåtag på en barnvakt så Stina inte skulle behöva ta det. Jag sms Stina på gång på kvällen. Hon skulle ju stå standby. På morgonen fick jag ett sms att hon inte kunde för hon fick veta det försent...??? (Om man står standby så gör man väl det hela tiden eller är det tidsbegränsat??? I min värld om jag står standby så tar jag med mig badkläder o allt så att jag kan åka om det skulle behövas.) Men hon skulle sms Anna. OK fine tänkte jag. Hon hör väl av sig om hon behöver hjälp o ringa runt till alla om det skulle ställas in. Jag hörde iallafall inget. Så det löste väl sig tänkte jag. Och sen resten av dagen så hade jag inte tid att tänka på simmet som ni säkert förstår med tanke på min morfar.

Men så idag så fick jag vi alla ett mail om vår övning på onsdag o där stod även detta:

"En helt annan grej! När vi blir sjuka eller inte kan ta våra grupper av olika anledningar, tänk då ,snälla, på att vi måste prata med varann!Nu i fredags fick jag ställa in grupperna för att Stina hade fått ett sms som hon inte såg förrän hon var på jobbet, och då var det ju försent!Lite retfullt när hon kunde igentligen, men behöver veta det i tid som alla vi andra.Så tänk på det, det är många människor i 4 grupper..."

Så just nu orkar jag inte med detta. Hur man än gör så gör man fel. Det va fel av mig att försöka in i det längsta att fåtag på en barnvakt o det va fel av mig att sms trots att den första förfrågan kom via sms. Hur fan ska man göra för att göra rätt o behaga människor???? Jag är så satans trött på detta så ni anar inte.
Jag kurusar inte en enda människa mer nu o tänker inte göra något för någon mer för att vara snäll OM jag inte får nått tillbaka. Detta är kanske bara en reaktion i min lessamhet men nu vill jag inte mer. O ang babysimmet har jag just nu INGEN lust att fortsätta.....vi får se hur det blir.

Inga kommentarer: