2008-09-22

Måndagsäventyr

På morgonen idag hade vi det mysigt och gjorde en go frukost. Det va jag Alicia, C-J o Katti. Anders hade åkt o jobbat o skulle komma hem vid 10 en runda o Elias sov till kvart i 10. Vi satt länge o pratade skrattade o lekte. Vi hade tagot fram leran o det va inte bara Alicia som va barn vid bordet. Det fanns minst 1 till=).

Vid 12-tiden kom vi iväg. Först visade Alicia vart Blåsippan va någonstnas. Sen körde vi över Gemla för att kolla på den nya läktaren dom hade bytt på planen o därefter körde vi söder ut mot Skåne. Vi skulle hälsa på hos gamelmorfar allihopa (utom Anders som va tvungen o åka o jobba). När vi väl kom fram till morfar så va han på rymmen. Hans grej i magen krånglade så han va på lasarettet i Ljungby över dagen. Typiskt!! Ja ja inte mycket o göra åt. Vi sa hej då till Onsalaborna o så gick vi in en runda på IKEA!!!! Alicia ville prova att vara i lekrummet 1 timme så det fick hon. Ja o Elias gick en snabb runda o hittade lite ljus, en halkmatta till badkaret o en luftkudde till hennes gungpåse. Därefter åkte vi hem. Anders va inte hemma o ringde o sa att han inte skulle hinna hem innan 18. Va fasen, jag skulle ju till Telenor o hämta min telefon o va inte sugen på att dra ut ungarna i bilen igen. Alicia tvärvägrade så jag ringde grannen så hon fick springa över o leka där medans jag o E körde in. Vi hann in 17.50 va vi där. Lite kö o sen va det vår tur.

JÄVLA TELENOR!!!


Fy fan vad jag e förbannad på Telenorbutiken i stan just nu o Aleksandra som jobbar där o ¨även på Patrik....!!!


Jag skulle få en ny telefon då den andra nya jag fick va helt värdelös. Så när jag va inne i fredags så sa Patrik att jag skulle komma in idag måndag efter 2½ veckas väntan på en ny telefon. Han hade en sån jag ville ha men det va tingad till en annan kund sa han så den kunde jag inte få. Den asken va öppnad på ett särskilt sätt så jag fick se telefonen. Så jag bestämde mig för att den ville jag ha.

Så nu stog jag på Telenor kl 17.50 med ett barn på armen o tjejen (som heter Aleksandra) går o hämtar just denna telefon till mig o säger ja nu har den kommit. Men säger jag den va ju tingad till en annan kund.
-Nja.. det har löst sig svarar hon lite vagt.
Lite småprat oss imellan o så frågar jag, men är den nu helt ny eftersom den är öppnas. Tänkte bara så att ingen har lämnat in den som har ångrat sig, precis som jag....
-Nääää då.... titta här på hur fint sladdarna är o i sina påsar. Den är helt ny säger hon.
Å så skulle hon promt hjälpa mig med att föra över min telefonbok. Ja som du ser så är det ju lite batteri o det är det ju alltid säger hon bara så där. Jag tänkte inte mer på utan tackar för mig o går. Jag får ju tro på det hon säger.


Är jätteglad för min nya telefon kommer hem o la den på laddning för att ladda upp hela batteriet o efter en stund kan jag inte hålla mig så jag lägger in en låt från datorn. Tar ett kort på Anders för o se hur kameran är. O när vi ska kolla på kortet så står det att det finns 2 kort i mappen. Konstigt sa jag o öppnar upp den o ser då detta:


Detta är INTE jag o telefonen är splitter ny, bara öppnad men ny!!!
Om någon undrar så ska jag åka in till Telenor imorgon kl 10.00.
Sov gott allihopa

Inga kommentarer: