2008-09-11

Ikea

Idag har jag varit i Älmhult. Jag hann med så mycket mer än jag trodde. Jag e ELias lämnade Alicia på Blåsippan vid 8.30 o åkte direkt söderut. Vi åkte först hem till min morfar som har flyttat till Loshult o ålderdomshemmet där. Han hade fått det jättefint. O så hade han en uteplats som gubben innan honom hade satt över ett tak på så där kan morfar sitta sen till sommare. Skönt för honom. Efter en stund kom Sven o Britta, det är min morbror o hans fru. Jag gillar inte dom så mycket så då passade vi på att smita. Kl va även 9.50 o Ikea skulle snart slå upp sina portar.
Vi började på byten o återköp o bytte våran soffklädsel som hade spruckit i sömmen på 2 ställen. O när det va klart så frågade jag lite försynt....jo, hur e det med ersättning för resan. Jag skulle ju inte åkt hit om inte soffan va sönder...??? Hon skrev in min adress o vips va jag 220 kr rikare. Glad i hågen gick jag in o började shoppa. Kan det bli bättre. Kl va innan 11 så det fanns fortarande frukost för 10 kr så där mumsade vi gott.
Jag la till o drog ifrån på min shoppinglista o när jag kände mig nöjd så gick vi till kassan. 830 kr gick dagen inköp på o då fyndade jag ett skoförvaringsskåp för 249 kr (ord. 795 kr) på fyndet oxå. En bra dag på IKEA.

När vi sen skulle köra hem så hade jag lite bråttom o då körde jag om en gammal bil o samtidigt som jag körde om gick han oxå ut så jag fick köra upp på trottoaren med vänstersidan o när jag kommit om så ger gubben mig fingret. O då...då blev Rosa ARG! Stannade mitt i vägen, gubben fick bromsa o ut for jag och började skälla på gubben. Nu kommer jag inte ihåg exakt va jag sa men nått om att han inte ska ge mig fingret o gubben svarade tillbaka nått om att

-"så bråttom kan man väl ändå inte ha, det är ju för fan bara 50!"

-"du är väl ingen polis som ska tala om för mig hur fort jag ska köra"

-"gubben snäste nått"

- "du avgör inte om jag ska ha körkort eller inte, det gör polisen så lägg av att leka polis, o förresten är det precis lika olagligt att ge någon fingret som att köra förfort"

-" äh dra åt helvete!!" skrek gubben då
Då slängde jag igen hans bildör så rutorna skallrade o då blev gubben rädd, som dessutom bara hade ett fungerande lyse på sin bil. Sen gick jag till min bil o rivstartade iväg. Jag blev så arg så jag fick ont i huvudet. Fan han prejjade av mig av vägen gubbjävel....!!!! Jag han snegla på honom innan jag drog iväg o han blev faktiskt lite rädd o då han jag tänka att det va tur att han inte hade nått finger i dörren. Det hade ju inte varit så bra. O sen ringde jag till Anders o pratade av mig. Ja jösses vad tokarg denna gubben gjorde mig. O visst jag körde om honom på en 50 väg, va väl uppe i 70 (raksträcka på 3-400 meter utan möte) o han prejjade av mig. Frågan är vem som har gjort fel? Eller så har båda gjort fel men jag hoppas nu att gubben som inte duchat o rakat sig på 1 vecka i en rostig liten bil som säkert aldrig blivit emotsagd tänker till lite. Hur eller hur så får man i min värld inte prejja folk av vägen för att han inte tycker att jag skulle köra om honom.

Väl hemma va jag i tid till dagis (13.30) o därefter åkte vi till gamla dagis o hälsade på över mellis o hämtade ett kvarglömt blöjpaket. Väl hemma bestämde vi för att börja med sommarverandan. Så nu tömmer vi allt för att lägga om golvet så vi får ett större vardagsrum. Vi slänger o flyttar runt. Kul men jobbigt. Fan vad skit man samlar på sig.
Nu e rasten slut så nu ska vi ta en runda till.

Inga kommentarer: