2008-09-07

Äntligen

Fasen vad det va svårt att logga in på bloggen idag då. Efter ett par nya inställningar så kom jag äntligen in.

Dagen började med en sovmorron. Alicia vaknade vid 8 men hon fick leka lite o kolla på Bolli o Elias sov ända till 9. Då va det dags att gå upp. Efter lite frulle va vi bara här hemma lite. Jag satte upp en lampa på Elias rum och hängde upp 3 fladdermöss i taket. Jag skulle ha satt upp barnens taklampor men.... jag fick inte ihop det. Så kan det va ibland. Därefter så har händiga Rosa sytt ett kuddfodral till Alicias koja o kollat i Jabadabado katalogen efter presenter åt Alicia.

När barnen hade somnat på dan satte Anders o jag igång med att röja ute på sommarverandan. Ska vi ha både födelsedagskalas o barnkalas så måste vi ta vägen någonstans om det skulle regna. Å jösses vad vi är duktiga. Vi slänger saker till höger o vänster. Riktigt skönt faktiskt. Så nu ser det ut som en soptipp utanför altandörren. Men som Anders sa: Det kommer att bli ett fint bål.....

Efter en god tackopaj o besök av Elin så åkte jag o Alicia o gympade. Vi har börjat på familjegympa på Friskis o Svettis. Det va roligt. När Alicia får kläm på det tror jag att det kommer att vara superkul.
Tack Elin för den fina presenten. Jag fick diskmedelsflaskan o fat i Cult av henne. Jag blev mycket glad. Sakta men säkert växer vårat nya fina hem fram.

Vi hade hemskt trevligt i fredgas kväll, tack familjen Sköld/Johansson för en bra idé. Jag va lagom susig i kupan när vi gick o la oss så man somnade sådär gott ni vet. Varm o lummig liksom men inte full. Gött!!!

Nu är det snart natti natti.... man blir trött av att arbeta.....=)

Inga kommentarer: