2008-09-09

Kyrkan

Idag har jag o ungarna varit i kyrkan i Öjaby. Dom har sånt där Små o Stora på tisdagarna kl 9.30. Det va typ HUR MÅNGA ungar som helst o ett jävla kackel. Det är en sak som jag inte riktigt förstår med folk. Att det alltid ska pratas. Ingen respekt alls. Så här va det: Eva, som är ledare för detta i kyrkan försökte förtvivlat att få uppmärksamheten för att kunna säga hej o sätta igång. Men nej då... då sitter det respektlösa mammör o pratar i mun på varandra hela tiden. Åhh vilken söt klänning Vaaaaarrr haaaar du köpt den.... åååhh vilken cool napp en sån MÅSTE jag ha...osv osv. Det är väl en sak att barnen pratar, låter, gurglar o gråter. Det kan man ju inte göra nått åt men hallå....alla mammor va tysta lite!!!! O så här va det varenda gång en sång tog slut. Det fanns inte en chans för barnen (o mig) o höra vad Eva sa o vad vi skulle sjunga o vilka rörelse man skulle göra. Då tappar både ALicia o jag intresset. Jag har iallafall försökt att uppfostra mitt barn till att sitta ner o vara tyst o lyssna när någon annan ska prata. Visst det är klart att det inte alltid funkar men hon e duktig när det gäller.
Så efter en stunds sång va det dags för fika o vaför inte ta alla supernördiga komentarer då om kläder o nappar o annat trams. Det är ju då det finns tid o utrymme för sånt.

Knasigt tycker jag. Så det så.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tjenis igen! Håller helt med...de allra värsta va väl när vissa mammor till å med pratade me varandra UNDER sångerna!!!!! Trist å respektlöst.

Anonym sa...

Åhh det missade jag...att dom pratade under sångerna. Ja jösses. Tänk vad mysigt man kunde ha under en sån här stund.