2008-09-14

Lennart 85 år

Igår jobbade jag på BP mellan 10-13 Därefter så åkte jag, Alicia, mamma o C-O till Strömsnäsbruk o firade Lennart på hans 85 årsdag. Han hade bjudit hela släkten o alla utom 5 vuxna o 3 barn kom. Bla Anders o Elias. Elias har nämligen fått Höstblåsor o 40 graders feber. Så han e full med blåsor på munnen o foten (o knät?) o rumpan.

Det bjöds på god mat, potatisgratäng o kyckling. Kaffe o god tårta. Det va roligt att träffa dom flesta igen. Alicia o Matilda lekte som bara den så jag hade gott om tid att få prata med alla.



En två tre fyror, här har ni 4 partymyror!!

Jag o Alicia, & Lennart o Carl-Oscar.

Idag så jobbar vi med huset o trädgården. Nu är det inget golv alls kvar ute i sommarverandan o nästan hela gräsmattan e klippt. Nu ska jag ta itu med trimmen. Det ska bli kul=). Blev inget trimmerkörande. Jag tog itu med att bygga altan istället. Här ser ni våran provisoriska altan tills dess att vi har ork o lust att bygga våran superfina stora altan.


Just nu när vi lagt ner för kvällen ser det ut såhär. Allt tak är isolerat o första gipsskivan är på plats. Det känns såååå bra detta. Det kommer att bli världens finaste matrum. Mina funderingar går i svart, vitt o ek. Det kommer att bli snyggt.

Inga kommentarer: