2008-09-19

Sovmorron

Idag vaknade jag 9.35!!! Oj tänkte jag har jag glömt något????Nä...hmmm det är fredag o vi ska ingenstans. Åhhh så skönt!!! Sneglade åt sidan o där började Alicia vrida lite på sig o 2 sekunder senare hörde jag Elias från sitt rum. Han låg o mornade sig. Det lät så härligt. Jag kände mig pigg för en gångs skull. Ja eller pigg vet jag inte men utsövd iallafall.
Vi kom ner o såg vilket underbart väder det va ute. Så jag sköt min förskylning åt sidan o bestämde mig för att åka till stan med barnen. Har ju lovat Alicia den där oranga mössan på Lindex med Ögon, mun o öron på. O sen hade jag lite mer småärenden som jag skjutit på. Efter en stund ringde mamma o hon skulle at ledig på em så vi skulle ses på stan o bara mysa o ta en fika. När alla mina ärenden va slut så gick vi till Askelyckan o fikade lite macka o yoggi o kaka. Men Alicia ville hellre ha glass. Hmmm denna unge o hennes glassmani!!!

Ett av mina ärenden va på Telenor för att kolla om min nya telefon hade kommit och det hade den ju givetvis inte, men Patrik sa att jag kulle komma på måndag så skulle den finnas. Hoppas Patrik har rätt. Jaghar valt en SonyEricson Z770i. Hoppas nu att den är bättre än min Samsung som suger.



Sen slutade Anders så han kom o tog barnen så slapp jag släpa med dom in på K-rauta. Jag har nämligen betämt att jag ska fixa våra trösklar som BIWI inte löste åt oss fast dom skulle. Men det fanns inget bra så kom jag på den geniala iden att ta en golvbräda o såga ner den till 8 mm tjock o sen såga ut konturerna i den. Jag ringde Seved o vi fick låna verkstan o hans såg. Fick tag på C-O som hade nyckel o så sågade vi på. Vet inte ännu om det blev bra för det ska jag fixa med imorgon.
Nu ska vi kolla på en film o äta godis. Anders äter färgämnen o jag ska käka dumlekola med lakridssmak. Mums!!!!

Inga kommentarer: