2008-09-29

Anders leker vildavästern!!

Anders blev för ett par månader sen av med sin cykel. Han blev smått lessen o en irritation låg som en dimma över alla samtal som innehöll ordet cykel.
Så härromdagen så va vi en snabbis på stan o när vi satt i bilen så såg han en snubbe komma cyklandes på hans cykel. Han rivstartade iväg men hittade honom inte igen. Sur som ättika (jaaa Anders kan bli det faktiskt) så körde vi hem.
MEN....
så igår hade han varit inne i stan igen med Alicia på gympan o när han körde hem så såg han samma kille på samma cykel påväg upp från Bergsnäs mot Maxi. Han U:ade o U:ade igen för att komma på rätt sida vägen. Stannade till på ett helmarkerat område. Hoppade över räcket till cykelbana (på bron alltså) o bad killen stanna. Sen säger han
- Hur länge har du haft den cyklen?
- Ett tag köpte den billigt på Blocket, svara killen.
-Jag är helt hundra på att detta är min cykel så nu kan vi göra på två sätt. 1, Antingen ger du mig min cykel här o nu eller 2, så går vi till polisen o tar det därigenom.
-Nä du kan ta den sa killen då o hoppade av o gav Anders cyklen.
Anders slängde in den i bilen o körde hem.
Sen ställde han upp den på gräsmattan så att jag skulle se att han hittat den igen o berättade sin vildavästernhistoria. Han e inte klok den karln!!! Min cykelhjälte.
Så nu e cyklen på lagning för det va ju en heldel som va traschat på den..... Men han har sin cykel!!!!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hi du lekte ju också vilda västern!

Anonym sa...

Heja Anders!!!!!