2009-09-20

Alicia 4 år

Så har den stora dagen kommit och Alicia fyller 4 år idag. Hon vaknade tidigt och undrade när hon skulle få frukost på sängen. Ja inte nu iallafall för kl är bara 7 på morgonen. Du får föraöka sova en stund till eller gå in på ditt rum o leka eller läsa. Sen somnade jag om igen. Vi 8 så gick jag o Anders ner och fixade o så gick vi upp och sjöng för henne. Hon blev sååå glad och nöjd.


Därefter va det lite sista fix innan barnkalaset vid 11. Oj så många kompisar det ramlade in. Det va riktigt roligt. Nästan alla från dagis och sen lite kompisar. Sammanlagt 19 ungar + Clara. Allt gick riktigt bra. Alla åt o va glada o ingen va lessen förutom Felix som ramlade ut från studmattan för dom hade glömt och stänga om sig. Men inget blod kom så allt va lungt. Lite lek inne o ute i det fina vädret. Sen va det dags för lite korv o sen glass. O det som alla tyckte va viktigast, fiskedammen med GODIS!!! Jag försökte mig på en lite knepare att det blir inget godos för det va inte lördag. DÅ bara skrek dom åt mig att jag lurades. Å det va klart att jag gjorde det.


När kalaset va klart så tog Anders o la barnen och jag åkte ut till Ellanda och till Höstrundan. Carl-Oscar ställde ut på Logen och Carl satt o spelade lite jazz utanför. Det va sååå trevligt. Sen har ju Caroline sin chokladbod där ute oxå o väl värt ett besök om man vill köpa god choklad eller om man vill ge bort en fin present. http://www.sodergardenschokladbod.se/

http://www.elakform.se/

Sen vid 17-hugget kom släkten och det blev fira med pompa o ståt. Vi åt potatis o kasslergratäng smaksatta med ädelost på 2 st o cheddarkryddblandning (köpt på Sörgårdens chokladbod idag). Åh det va så gott så gott. Sen fikade vi på blåbärspaj eftersom Alicia inte tycker om tårta. Det smaskades o åts och det va sååå gott. Mitt i blåbärspajen fick Alicia samtal från Barcelona. Carl-Johan o Katti har tagit en resa dit, en sista resa innan bebisen kommer.

Så tack alla för en jättehärlig dag. Nu ska en trött o stolt mamma gå o lägga sig.

1 kommentar:

Unknown sa...

WOW det var många barn på kalaset.
Ser ut som ni haft det toppen och JAAA nu är jag tillbaka...jag snodde ett kort för jag var ju tvungen att fira lilla skruttan på min blogg..tack för gästisen.
O gratta gullungen, hoppas den lilla prinsen oxå mår bra..saknar