2009-09-01

Oj oj oj vad trött jag är idag. Nu kom helgens trötthet över mig. O inatt har jag sovit 2 timmar. Jag har legat o vänt o vridigt mig över om jag har tagit rätt beslut ang jobbet o så. Så i morse när jag kom till jobbet o jag började läsa så blev jag helt matt. Jag hade inte legat o oroat mig i onödan inatt utan fick vatten på min kvarn. Det stog i Infoboken att bara 1 skulle börja jobba kl 07 o jobba till 10 och sen skulle natten gå kvar tills min brukare hade kommit iväg till skolan. o sen resten kvällar o helger. Men vid 10-tiden idag så fick jag tag i vår nya enhetschef som hade fått reda på att besluten vara klara. Det blir inte som ovan utan vi kommer att vara 1 pesonal som jobbar hela dagen o 1 som jobbar 07-10-12 någonting. O det underlättar betydligt plus att vi kommer att få var 3.e helg istället för varannan. Så inatt kommer jag att sova betydligt mycket bättre...=)

Ninni: Jag har fått jobb hos en ung kille som har betydligt svårare diagnoser än dom på Kungsvägen. Det är ett jobbsätt som tilltalar mig extremt mycket mer, o det är det jag är duktig på. Tydliggörande pedagogik, teckenkommunikation och att få jobba med att utveckla och hjälpa någon att må bra är väldigt tillfredställande för mig. På Kv. va det äldre människor som inte va så "knepiga", bara goa...=)

Inga kommentarer: