2009-09-15

Hjälp

Till Anonym: Vi har bett om hjälp, vi pratar kontinueligt med fröknarna på dagis o på BVC så säger dom att det är en helt ren trots. Rådet vi har fått från båda ställerna är att jag o Anders ska stå enade o hålla fast vid våra regler. Och det gör vi. Vi är riktigt duktiga på det. Alicia är ett väldigt starkt barn så alla hennes trotsperioder är då per automatik ganska starka. Det vi tröstar oss med är att Alicia kommer att bli en stark person med mycket vilja som vuxen. Du föreslår BUP oxå i din kommentar. Ehh nej jag har jobbat där. Hon är 4 år.....hon genomgår en självständighetsfas. Allt hon gör är helt normalt. MEN.....jag o Anders tycker att det är mer eller mindre jobbigt vissa dagar och det är det jag uttrycke i min blogg + att andra föräldrar kan läsa att dom inte är ensamma om att ha jobbiga barn. För många är det fortfarande pinsamt att tycka att sitt barn är jobbigt så man håller tyst om det och tar striderna hemma i tysthet o så sliter dessa föräldrar ut sig i tysthet. Sådan är inte jag. Jag pratar om mina beskymmer och problem o det har resulterat i att jag har fått stöd från likasinnade= andra föräldrar. Det är inte pinsamt eller nåt fel på mitt barn, hon är helt normal. Men väldigt jobbig vissa dagar. Vi älskar Alicia (o Elias) över allt annat på denna jord o vill inte att hon ska ha det jobbigt. Vi vill skydda henne från allt ont o uppfostra henne till att bli ett väluppfostrat barn med respekt för andra individer. Det sistnämda har vi förlite av idagens samhälle.

1 kommentar:

pillan sa...

Tycker att ni är jätteduktiga gumman, håll ut, det blir bättre!
styrkekramar