2009-09-28

Jag är trött och har ont i kroppen efter helgens jobb. Dels hade jag ju feber o förskylning men sen fick vi ta ganska mycket utåtagerande i går söndag. Så tränsingsvärk i armar o rygg, ganska ont i huvudet efter 1 skallning, en box o en bitning. (Denna gången gick det inte hål så jag slipper infektion..=).) Hemma ensam med barnen idag o längtar eftar att Anders ska komma hem. Jag skulle vilja hitta på något med min familj. Men vet inte riktigt vad vi kan göra. Tror att vi åker till Leo´s o leker en stund. Vi behöver få skratta lite efter en tung helg.
19:50
Det blev inget Leos, vi va tvugna o åka o handla istället, hade inte mycket i kylskåpet o toapappret va slut, fast det glömde vi köpa iallafall så det får bli en tur till affären imorron med.
Jag måste bara få klaga av mig lite till. Fan vad ont jag har i kroppen. Känns som jag har gått ett Box-pass x 3. Sån träningsvärk i armar o över hela bröstryggen o fram över bröstkorgen o så har jag nog fått mig en kyss på mitt dåliga knä för det är svullet och ömt som bara den. Vi har fått ett förlängt PK på onsdag. Istället för 12-14 ska vi träffas redan kl 9. Det känns skönt. Larmtelefonen med inbyggd GPS är på G så vi med en enkel knapptryckning kan få kontakt med polis o ambulans om det skulle behövas. Vi har tid den 14/10 o gå hot o våldskursen och så har chefen kopplat in en grupp till som ska hjälpa oss med struktur. Det är inte lätt att ta över en kille som har så svåra handikapp där många i den gamla personalgruppen va rädda för honom o nu i sommar (inget ont om sommarvikarierna som utifrån det dom fick till sig gjorde det dom kunde) kunde han regera lite som han själv ville. Så nu ska vi, den nya personalgruppen komma tillrätta med struktur o vad man får göra o inte göra, hur man beter sig o inte beter sig. Vi ställer stora krav på en liten pojk. Han är 14 år i kroppen men i utvecklingen är han 2-3 år. Samtidigt som han är stark som en vuxen karl. Det är ingen lätt kombination detta. Men vi har världens bästa enhetschef. Han ringde innan idag o ville höra hur det va med mig idag, hur jag mådde och hur jag kände. Det kallar jag chef det. Han har nu förstått vad det e för kille vi ska hjälpa o har förstått allvaret i hans problematik till 100 nu. Och det känns så skönt.
Nu börjar Idol så nu ska jag slappa till det o ladda för en skoldag imorron.

1 kommentar:

Unknown sa...

Var detta på ditt nya jobb Rosy, du gick från utåagerande till utåtagerande??..men vad fan eller är det de gamla ??