2009-09-11

Igår hände det inte så mycket. Jag va hemma mest o tog det lungt. Jag tor en liten tur till stan o kollade en grej o handlade lite mat men sen va jag hemma resten. Anders o barnen kom hem o vi gick ut o lekte ute. A & E försvann ganska snabbt, men jag hittade dom hos Inger. Hon satt o rensade lingon så vi småpratade litegrann. Barnen fick varsin tablettask o Elias bara mufflade in bitarna i munnen. Sen blev det kväll o dags för kvällsbestyr. Elias va väldigt lessen igår när han skulle somna så Anders hämtade ner honom en stund o så hakade ju givetvis Alicia på för annars hade det varit orättvist. Så vi låg här i soffan o kollade på Idol alla 4. Lite småmysigt faktiskt.

Å jäklar vilken bar kille det va med igår. Calle hette han o han sjöng sist. Han va duktig.(jag fick det inte o fungera med ett klipp så jag länkar istället....)
I eftermiddag ska Alicia hem till mormor och sova där. O imorron så blir det jobb på huset. Anders har hyrt en skylift så vi ska måla under taket o det röda på väggarna ska få sig en strykning till så är huset mer eller mindra klart för vintern. Känns så skönt ska ni veta.
Sen ska vi bara komma överrens om hur vi ska ha det vid knutarna runt det svarta. Jag tycker grått o ANders tycker svart. Vi får väl rita upp huset o göra en med svart o en med grått så får vi se vilket som ser snyggast ut.
Nu ska jag gå på bio om en stund, Flickan som lekte med elden. Det är knappt att jag kan vänta. Sen ska jag träffa Mathilda på en fika.

Inga kommentarer: