2009-09-12

Jobbhelg

Vid 9 kom Viviann o Lasse. Dom skulle hjälpa oss idag och måla huset. Anders började med att grunda under taket, sen körde han o Lasse lite ribbning, därefter stod alla med penslar i händerna. Efter en stund lagom till fikat o morotskakan som Viviann bakat kom Jon o efter en stund så målades det för fullt igen. Så nu är väl ca 75 % av huset färdigmålat. Känns så skönt. Mendans alla målade för fulla muggar städade jag uppe på övervåningen. Alla som har varit här vet ju hur mycket skit o grejjer det stod där. Nu är mycket slängt och det är möblerat med soffa, bord matta o byrå med en TV på. Känns så skönt. Givetvis så är det ju mycket kvar o slänga och rensa bort. Innan jag började därute så gjorde jag färdigt inne på Alicias rum. Det blev riktigt bra. Efter allrummet började jag på i Elias rum. Nu är hans nya säng ihopskruvad o bäddad. Men vi är inte riktigt där ännu jag o Anders så han får sova i spjälsängen ett tag till. Imorron ska jag göra färdigt i hans rum och därefter gå på vårat sovrum. Nu när Anders e klar med fönstret ska det dammas av ordentligt och damsugas av så det inte finns ett damkorn. Det ska även möbleras om där inne. Ska bli skoj.
Så jag säger TACK Anders o Jon för att ni hjälpte mig och bära dom tunga möblerna åt mig.=)
(Kort kommer på allt när det är "färdigt".)

Inga kommentarer: