2009-10-18

Funderingar

Jag funderar väldigt mycket som alla andra mammor på mina barn. Elias har ju varit sjuk väldigt mycket nu och när vi hämtade honom hos mormor så va han så där gnällig o dan igen. Ingen feber men vill inte äta mat o hela registret med gnäll och gråt o bråk. Så jag tröttnade och ringde till barnakuten och ville ha råd. Jag fick prata med en jättebra sjuksköterska som lyssnade och förstod. Det enda tipset hon hade vad det gälde maten och matvägran va att han är tillräckligt stor nu för att kunna matvägra och bestämma över maten och det är ju något som mer eller mindra alla barn går igenom. Men det som hon sa förklarar ju inte febern o gnället. För barn fortsätter inte matvägra när hungern tar vid + att han får i sig vällning så han fyller ju på förrådet hela tiden och dricker bra. SÅ hon föreslog att vi skulle imorgon kl 10 träffa en bra och rutinerad barnläkare som kan lyssna i lung o ro på oss. Ta lite prover och kolla så att han inte bär på någon bacilusk eller liknande. Så just nu är jag lite lycklig över detta och det känns bra att "utreda" honom och komma till botten med varför han mår så som han mår.

1 kommentar:

Unknown sa...

Jag tänker lite på att du sagt att Elias haft RS, för en del barn som haft en svårare RS kan ha ökad känslighet för infektioner när det är små.
Men om det är så i detta fallet vet jag inte, men fråga läkaren imorgon.
Jätte bra att du fick en tid, stå på dig.
Bra som du säger att det tar prover och kollar upp honom.
Klart att man förälder blir orolig
det är ju din lilla prins.
berätta hur det gick imorgon, kram