2009-10-29

Igår så tillbringade jag Marie o Sandra dagen med att slänga, slänga o åter slänga en jävla massa saker från Växjö Barnvagnar. Skräp, skit och en jävla massa div tillbehör till vagnar från 90-talet. Ja jag kan inte beskriva allt skit vi har hittat där uppe. Vi slängde grejjer så det fyllde två fulla conteinrar. Jag har så mycket damm över hela mig så jag är så smutsig så jag tror att jags ka få ett astmaanfall vilken sekund som helst. Puh suck stånk och stön. Jag tror jag dör o ändå så han vi inte klart. Jag ska jobba på boendet imorron så jag kan inte hjälpa till imorron men dom skulle fortsätta. Sen kommer en aktionsbyrå imorron och hämtar det dom anser att dom kan sälja. Resten får slängas. Helt galet. Och i detta galenskapet så har dom förra butiksägarna gått upp i rök. Dom svarar inte på telefon eller sms. Och det är under all kretik. Jag hoppas du läser detta Uffe, för jag vet att du läser min blogg. O jag vill att du ska veta att jag tycker att det är dåligt, mycket dåligt.

Alicia o jag åkte in till jourläkarcentralen o satt där hela kvällen igår o va även en sväng på akuten. Hon har så ont i magen och det blev värre igår. Hon hukar sig och tar sig för magen och säger aj ajaj vad ont jag har i magen. Dom hittade inget konkret men akuten tyckte att eftersom hon va så svår och väcka så ska vi inte bara släppa det utan vi ska övervaka henne natten till idag o ringa vår vårdcentral idag om hon fortfarande har ont. JLC:s doktor sa att hon va svullen i halsen så då va det stor sannolikhet att hon hade svullna lymfkörtlar i magen som gjorde ont på henne. Detta har jag aldrig hört tidigare, någon som har?? På akuten hade dom ingen kirurg ledig för hon va på en akutoperation så dom ansåg att dom inte kunde göra något mer än låta oss sitta och vänta till hon va färdig med operationen o det kunde ta tid sa dom. Jag valde o åka hem o kolla henne.

3 kommentarer:

Alex sa...

Jag fattar bara inte varför ni är där och städar och upp slänger efter dom?
Tänk om ni sen inte får betalt?
OM det inte ens visar sig, ringer, svarar osv..
Varför är man då där?

Rosa sa...

Det ligger till så att dom betalar inte vår lön mer. Vi får Statlig lönegaranti under våra uppsägningstid. Min uppsägningstid är 2 mpnader och under dessa 2 månader måste jag jobba när Konkursförvaltaren ber mig (förutom näär jag e schemalagd på kommunen)Så vi får vår lön via staten så DOM behöver vi inte längre o DOM har inga skylldigheter gentemot oss längre. DOM gör bara som DOM alltid ha gjort, skiter i oss....

Alex sa...

Vilken tur för er och vilken TUR FÖR DOM...att staten betalar er och ni gör deras skit jobb..genom att städa, slänga skräp och fixa efter dom..
*skakar på huvudet* ja jobba på gumman, snart är det över..
KRAM