2009-10-15

Galenhet

Jag överlevde gårdagen, men det e knappt. Först hade vi Hot och Våldskurs på jobbet. Lärde oss grepp och hur va ska göra på bästa sätt för att minimera den mesta skadan vid ev. bråk. Därefet åkte jag direkt till Växjö Barnvagnar och vi bar ut det sista från lagret och gjorde iordning i butiken inför dagens sista öppetdag. Vi hade 90% på allt i butiken. Vi såg att 1½ timma innan började folk köa. Vi bara stod o gapade och skakade på huvudet. När vi öppnade vid 16 så sprang folk in och började riva o slita i grejjerna och ljudnivån va nästan oumbärlig. Jag hörde knappt va Marie sa till mig när vi stod i kassan. Dom rev o slet drog upp paket och förstörde kartonger och förpackningar. Slet upp en kartong och ville dom inte ha det så slängde dom det på golvet och gick vidare. Jag a så äcklad av deras beteende så jag gick med ett konstant illamående, jag va sur och kände att jag bara ville där ifrån. Usch och fy fan för dessa gamar... Vi gick från butiken kl 22 och då slog vi bara ut kassan släckte lampan och gick. Men vad fan, samtidigt kan jag förstå dom för handla babyprylar för 12 000 kr och betala 1200 kr är ju en jävla skillnad..... Men jag bestämde mig igår för att aldrig gå och handla på ett sånt här sätt och skulle jag mot förmodan göra det iallafall ska jag behandla personal och varor med kärlek.

1 kommentar:

Unknown sa...

Tråkigt att behöva vara med om något sånt, men det ser väl det som att det har gått i konkurs och sen skiter det i vilket bara det får sakerna billigare.
Synd att man inte bodde där nere hade velat se vad som fanns kvar ifall de fanns ngt intressant.
Vila vännen nu och släng otrevliga kunder bakom ryggen..kram kram