2009-10-25

Likt förra söndagen så ska denna dag förstöras av innebandy. Jag är ledig 2 helger jobba 1 ledig 2 jobbar 1 o så håller jag på. Då vädersätter jag våra lediga helger ihop högre än Anders. Jag accepterar hans intresse men när han varje ledig helg ska förstöra den med innebandy blir jag sne. Idag är det först kalas mellan 11-13 och det måste ju barnen få gå på, det tillhör ju liksom livet för dom men kl 14 ska Anders som inte kan säga nej vara i Alvesta för o sitta o uppdatera matchen direkt på internet. Detta har dom aldrig gjort tidigare o jag kan tycka att det är inte är slutspel i fotboll som väldigt väldigt många mer människor är intresserad av. Det är innebandy i Alvesta....dom kan väl vänta på resultatet tills matchen är färdig som man alltid ha gjort och kan man inte hålla sig och inte kan närvara på matchen får man väl ringa någon på läktaren. Varför ska jag straffas med att min helg blir förstörd för att någon snubbe har kommit på en genial ide.... DÅ kan väl den snubben sitta där o uppdatera. Dom har inte ens ett eget internet utan Anders måste ta vårt internet med sig. Så jag ska få söndagen förstörd samtidigt som jag är utan internet... Dåligt tycker jag. Jag tycker det är så tråkigt att Anders efter förra helgens diskution inte kan förstå.
Vi har ganska mycket och göra med tanke på att både jag o barnen varit dåliga o hängiga ganska länge. Vi ska köra utemöblerna till Elofstorp, lasta släpet med mer skit som ska till tippen, det behövs fix o trix i trädgården nu när hösten kommit o vi har massor mer o göra här inne. Visst nu tycker alla som inte känner oss att jag är en jävla självisk morrhoppa o att man måste göra saker utanför hemmet oxå. Absolut självklart ska man göra det, men vi gör inget ihop i familjen, vi tar inte barnen o åker o badar eller åker till Leos Lekland eller åker o hälsar på folk eller bjuder hem folk, vi gör INGENTING sådant utan antingen e vi hemma ensamma eller så åker Anders på innebandy. När jag lämnar hemmet är det för att arbeta, handla eller fixa något. Och när vi inte gör någonting tillsammans som e roligt tycker jag inte det är ok att Anders helg ut och helg in fixar med innebandyn. Hade vi gjort lite av varje så alla hade fått nått roligt ut av helgen så hade det varit en sak om han hade dragit iväg ett par timmar själv.

Jag har precis fått reda på att kl 14 som han skulle vara i Alvesta nu har blivit 13.30....Jag blir galen..

Inga kommentarer: