2009-10-21

Sjuk

Det va roligt o jobba på bion igår. Det va 2 konferanser så det va inte riktigt sig likt. Jag fick fina ord av Sanna, hon undrade om jag hade jobbat mycket med konferanser, nä sa jag, nån här o där men nej sa jag. Nä du verkade vara så hemma i det och du gjorde det så himla bra sa hon. Oj, tack det va snällt sagt=).

Men någon igår har smittat mig, jag har kräks ett par gånger nu på morgonen o magen vill inte heller vara med. Trots att jag spritade mig mycket igår så har jag lyckats få i mig en bacilusk. Jag kallsvettas just nu o fryser som en gnu och magen kör runt som en folkracetävling, runt runt runt. Jag blir yr bara av att försöka hänga med min mage...
Nu ska jag försöka sova lite om det går. Jag ligger i sängen iallafall. Vilken tur att jag köpte coca cola...Det finns en mening med allt i livet.

Kl. blev 16 och familjen dundrade in. Jag kände att jag hade saknat dom oehört mycket och Alicia kom upp direkt. Hon kröp upp till mig i sängen och gosade in sig. Hon tog tag i min hand och bara skrek till, blääää, mamma du har ju kräk på händerna!!! Nä gumman, det är bara handsvett, o så luktade hon på dom o sa, men mamma dom luktar illa. Ja svett när man är sjuk lutar illa. Det är inget man kan göra något åt. Å så va det bra med det. Efter en stund kom Elias upp och han hoppade oxå upp i sängen och sakta men säkert ålade han in sig mellan mig och Alicia. På ett mycket snyggt sätt så Alicia märkte inte att han tog hennes plats. Han e smart...hihi!! Det kom en båt på TV:n och då sa han bå!! JA!!! ett nytt ord o det va inte traktor. För annars är ju allt som har en motor en traktor, bilar, motocyklar, lastbilar ja allt är traktor. Han är genuint intresserad av traktorer o fordon. Vi har en granne Gustav som är, ja vad e han nu..20??, Ja där runt iallafall som läser till lantbrukare och bor på Marklanda Gård och jag kan lova att förutom sina syskonbarn kommer han ha Elias i hasorna....Hahaha!!
Jag har nu fått i mig lite blåbärssoppa, magen kör som bara den, men nu håller vi tummarna.

2 kommentarer:

pilla sa...

usch så jobbigt, krya på dig gumman!
kramar

Unknown sa...

Han blir en liten traktorförare han sen kanske.
Hoppas du fick behålla blåbärssoppan och att magen sen fick vila,,kram kram