2008-06-08

Aaarrgghhh

Fasen, hur gör alla andra supermammor???? Kl är bara 11 o jag har redan hunnit bråka med Alicia. Hon testar o testar hela tiden. Idag har hon inte fått någon välling. Jag tycker inte hon behöver det när vi om 2 minuter ska äta frukost. Då skriker hon för det, sen när hon har tystnat så är det dags att äta lite mackor då ska hon inte äta den utan kniv o gaffel. Nope säger jag o så skriker hon. Sen är det framdukat mjölk som alltid till frukosten då ska hon ha vatten, nope säger jag, vi dricker mjölk. Ja men då skriker vi väl lite till.
Nu tänker nog många ja men låt henne äta med kniv o gaffel o låt henne dricka vatten om hon vill det. Men nope. I vår familj äter man inte frukostmacka med kniv o gaffel o hon dricker så dåligt med mjölk så det är ett måste. Sen när vi har bråkat färdigt om detta så går det jätte bra att dricka mjölk o äta macka. Fram tills dess att hon kommer på att hon vill leka istället. Men man går inte från bordet utan att ha ätit upp. Skulle Alicia få bestämma skulle hon enbart småäta hela tiden och det finns inte på kartan. Man äter när det står mat på bordet o inte ur skåpen.
Jag kan tyckas låta sträng men jag (och Anders) vill ha det så men varför måste hon skrika o gnälla HELA tiden. Hon får ju ha kniv o gaffel när vi äter vanlig mat o hon behöver inte äta upp sista biten på mackan om hon har ätit två och är mätt. Hur förklarar man för en snart 3-åring. Nu har vi kommit till ett stadium där hon skiter totalt i vad Anders säger till henne Jag hör hur han säger till, ber henne att sluta, tjatar tillslut på henne. Inget hjälper. Då får elaka mamma Rosa komma ut och ryta till. Då slutar hon. O så blir det gnäll. Varför måste man bli arg hela tiden för att det ska bita. Jag blir tokig.

Nu har jag "tvångslagt" henne här jämte mig på soffan så hon får coola ner sig lite med tutte o ett gosedjur. Både hon o jag blir ju så trötta av att bråka. Men jag har hört att det vänder så småning om....men när?!?

1 kommentar:

Anonym sa...

Här är en till som undrar hur alla supermammor gör det??? Själv bryter jag ihop med jämna mellanrum. :)
Hittade hit via en länk på Ninnis sida!
/Tanja