2008-06-05

Jösses

Vaknade i morse o kollade på klockan...Hjälp!! Hon är ju 8!!! O vi som ska vara på dagis 8.15. Varför har ingen väckt mig. Öhhh nej det är ju jag so ska väcka mina barn. Alla sov som små grisar. Även morfar nere på soffan. Värmen och öroninflamation tar på krafterna.
Ner för trappan styra med två ungar av o på med pyjamas o kläder. Välling, medicin, ja just jag alvedon i rumpan va det ja... snälla pappa, borsta tänderna på Alicia! o glöm inte o borta hennes hår.

Å så iväg... Släppa av pappa på hans jobb o sen till dagis. Men jag ska ha en bravur. Vi va på dagis kl 8.30 De ni...inte illa va!!!

Sen åkte jag o Elias till BP, kände att jag hade lite kvar att göra sen igår.
När det va klart ringde jag Sandra o kolladeom hon va hemma. Tyckte inte det va någon ide att åka hem. Ska ju vara tillbaka i stan till 12. Men dom va på BVC vid Strandbjörket så vi träffades där o tog en fika (frulle för mig).
Vi bestämde att vi skulle ses på Lindex efter att jag hämtat Alicia för dom hade billiga linnen där och det skulle jag behöva. Det är varmt att gå i t-shirt nu.
Så jag köpte ett (eller 2).
Vi va hemma igen vid 14.30 o Alicia som inte ska sova somnade innan vi lämnat Samarkands pakering.

Elias mår fortfarande sådär. lite smågnällig o inte så sugen på mat.
Han ligger på golvet framför mig nu o han gick upp på knäna för första gången nu. Oj oj nu händer det grejjer. Hoppas det tar ett tag till innan han börja krypa.

Nu när Andres kommer hem ska vi åka och köpa ett utemöblegrej. Ja jag vet inte vad det heter, två bänkar som titter ihop med ett bort. Vanligt vid rastplatser, ja ni vet. Hittade ett på blocket för 300 kr. Det va billigt tyckte jag.
Jag har bestämt att det ska stå under det stora trädet så man kan sitta där o fika/äta. Mysigt! Så här ser det ut, tog bilden från blocket=)

Inga kommentarer: