2008-06-01

Vilket kalas

Jag va iväg o skulle köpa bikini till Alicia men hittade ingen som va bra på FH. Köpte 1 bikini o 1 baddräkt. Bikinin va förliten o baddräkten tyckte Alicia inte om o den va även förstor. Så dom åker tillbaka.
Efter att barnen vaknat o vi ätit så hade jag sug i benen efter en promenad o samtidigt så kunde vi passa på att se hur det va att gå till Häringeryd. Hannes fyller år idag så vi tog med oss en liten present. Kul o gratta folk som inte tror att dom ska bli grattade. Han fick en flaska rött. Det va en mycket skön, men varm, promenad dit så vi hinkade i oss vatten när vi kom fram. Dom höll på att förbereda för "lite" grille. Ninnis mamma Margareta o hennes man Rolf skulle komma på lite födelsekalasmat. Vi blev inbjudna på mat. Det va mycket trevligt, men inte inräknat i våra planer. Vi skulle ju bara gå med en liten present o sen hem för att ta itu med min bil som jag skulle tvätta o vaxa. Så det bjöds på vildsvin, flintastek o lax. Och givet vis en flaska rött. Vi satt och avnjöt denna goda mat på Hannes nybyggda altan. Hmm jag blir lite avis, jag vill oxå ha en altan...nu.
Jag har ju börjat lära mig att dricka rött så jag drack 3 småhalvglas. Och det går bättre o bättre.
Sen gick vi med Magareta hem igenom skogen. Vilken härlig promenad. Vi va hemma sent. Klockan hann bli 22 så det va bums isäng för dom små.


Så Ninni o Hannes, tack för en mycket trevlig kväll.

Mamma ringde medans vi va där, hon undrade vart vi va för hon va hemma hos oss o hade tvättat bilen. Trist att vi inte va hemma när hon kom men så är det ibland.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack för en trevlig kväll, lägger du upp bilder???