2008-06-07

Vilken dag det va igår.

Kan man ha det bättre igentligen? Nä knappast. Jag och barnen va hemma o mös ute. Mormor kom förbi innan hon skulle fara vidare. Hon hade supergod glass med sig som vi ät på tills vi storknade. Sen badades, gungades o mös det på filten under vårt härliga träd. Alicia ville vara en liten bebis igen så hon kröp upp i Elias del av vagnen och skulle sova

Vi bjöd sen in Chrille, Camilla o Calle. Hannes, Ninni, Tinna o Lilja på lite grille. Det va jättekul. Alla kom och vi åt och drack gott. Jag va o panikhandlade vid 17 o dom skulle komma runt 18 så schopp schopp så va det duschat, handlat o allt. Familjen från Häringeryd va redan här när jag kom o Ninni dum som hon va så frågade hon om hon kunde hjälpa mig så hon blev satt i arbete i köket. Barnen spran runt i gräset o lekte. Så till maten så hade jag hittat en flaska Lindeman. En sån som Carl-Johan bjöd mig på uppe i Onsala när jag va där sist och det va precis så gott som jag minns det. jag håller på att bli vuxen o lär mig att dricka rödvin. Och Ninni va rejält törstig hon oxå så hon kunde inte bärja sig på nästa flaska rött som Chrille hade med sig (Se bild till vänster). ;)

Camilla hade varit ute o hjälpt Anders plantera skog så hon hade fått en blåsa, aj aj aj. Kvällen blev knottig så vi gick in o satte oss en stund o tog fram en stor påse godis. Oj vad fort den gick åt. Det är inte bara vi som gillar godis. Att Chrille o Camilla gjorde det det visse vi ju om men Hannes o Ninni va inte sena dom heller. Det är bra godismänniskor tycker vi om. =) Sen va det ju bara det tråkiga kvar o det va disken, Men tack o lov så har vi ju diskmaskin nu förtiden så vips, så va det borta. Sen somnade vi så gott allihopa.

Inga kommentarer: